Bevestiging gelezen mail

Kan iemand mij vertellen of en hoe ik in mail van apple kan instellen dat ik een bevestiging krijg als iemand mijn mail heeft gelezen

dat zou ik ook wel willen weten... :lol:

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=219234]KLIK[/url]

Kan iemand mij dan vertellen hoe ik Mail.app instel zodat 'ie geen leesbevestigingen terugstuurt?

Inderdaad, de zender van mail heeft er namelijk helemaal niks mee te maken of en wanneer zijn mail gelezen is.

:evil: ik heb er ook altijd zo'n hekel aan!

Die term alleen al: Het is geen leesbevestiging! Leesbevestiging verondersteld dat de ontvanger het e-mail bericht ook heeft gelezen… Het behoort een open-bevestiging te zijn. analfabeten en (kleine) kinderen (en blinden) kunnen zo’n e-mail wel openen maar niet lezen :x :innocent:

wat moet ik met dat script doen, ergens in opnemen? Hoe en waar plaats ik het?

[quote:aaed4b7c0b="Hans Flick"]wat moet ik met dat script doen, ergens in opnemen? Hoe en waar plaats ik het?[/quote:aaed4b7c0b] MailPriority bedoel je? Dat werkt niet onder Tiger en vast al helemaal niet op een Intel Mac.

voor dat soort vraagen kun je ook bij [color=blue:22d5c67e67]www.mac13.nl[/color:22d5c67e67] terecht... en als je niet wilt wachten kun je je email adres achterlaten op dit adres; [color=blue:22d5c67e67]http://www.mac13.nl/mac-tips/aankondiging.html[/color:22d5c67e67] en dan krijg je 1 a 2 x in de week een tip of je kunt em zelf wat vragen per e-mail (hij antwoord snel! meestal binnen een dag) :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple:

Succes
Greetz :smiley:

[quote:9f49ad9566="E-mac"]hij antwoord snel! meestal binnen een dag[/quote:9f49ad9566] Nadat-ie het antwoord hier gevonden heeft, waarschijnlijk. :evil:

is het nou mogelijk om een lees/open bevestiging te ontvangen of niet? want ik heb op de link van rvanloosen gelezen dat MailPriority niet op Tiger werkt.. klopt dit of niet? :roll:

[quote:fb81c587d8="TurkishDelight"]klopt dit of niet?[/quote:fb81c587d8] Dat klopt.

[quote:c0720e72df="Esquare"][quote:c0720e72df="TurkishDelight"]klopt dit of niet?[/quote:c0720e72df] Dat klopt.[/quote:c0720e72df]

jammer :frowning:

Als je het graag wilt wel natuurlijk. Maar je kunt ook vragen om te replyen. Dan weet je ook (en zeker) dat de mail gelezen is. In de handtekening b.v. kan je dat bevestigen als standaard vragen. Als je dat wilt. :mrgreen:

Het kan niet en je moet het niet willen...

In outlook kan het wel aangezet worden maar werkt ook uitsluitend als het in outlook gelezen wordt. En dan nog weet je niet of de mail begrepen is. Als mail niet aankomt dan krijg je het vanzelf onbestelbaar retour. Als mail wel aankomt en geopend wordt kan dat net zo goed door de kat gedaan zijn.

Kortom: het systeem dat gebruikt wordt is onbetrouwbaar en dus heb je er niks aan.

En dat is niet de eerste keer dat ik dat hier uitleg…

Ach ja dat krijg je he na ruim 11.000 berichten.... :wink:

Wat hier wordt gezegd over 'leesbevestigingen' klopt in principe wel, maar toch kan het wel eens handig zijn om te weten of een mail in ieder geval geopend is. Dan kun je er van uitgaan dat hij gelezen behoort te zijn. Stel je stuurt op je vrije dag een mail naar een collega op je werk met bijv. een antwoord op een vraag of een opdracht. Als die wordt geopend, dan is dat best belangrijk om te weten. Als die collega jouw mail niet werkelijk leest, is dat zijn probleem, hij had het moeten/kunnen doen. Jij hebt je plicht gedaan, zeg maar. Dus mensen die zeggen dat 'leesbevestigingen' onzin zijn en niets betekenen doen dat denk ik een beetje omdat 'hun' Apple die service toevallig niet biedt. Als het in de volgende release van Mail wel kan, dan is het ineens een prachtige aanvulling van Apple. Maar misschien vloek ik nu in de kerk. :evil:

[quote:afe4dae77e="Gijs"] Als die collega jouw mail niet werkelijk leest, is dat zijn probleem, hij had het moeten/kunnen doen. Jij hebt je plicht gedaan, zeg maar. [/quote:afe4dae77e] Onzin, dat is het probleem ergens anders neerleggen. Als je zeker wilt zijn dat een collega iets te weten komt, bel je hem op. Ik blijf erbij dat leesbevestigingen een grove schending van privacy zijn. Ik wil niet dat iemand weet of ik een brief of mailtje lees. Als dat zo belangrijk is, kan men me opbellen, of iets aangetekend versturen. De verantwoordelijk om te zorgen dat een boodschap aankomt, ligt nog altijd bij de zender en niet de ontvanger.

Ik ben het eens met Gijs! Om precies zijn voorbeeld-reden wil ik gewoon kunnen zien dat mijn collega zijn mail opent en dus mijn boodschap gelezen moet kunnen hebben. Gijs, hoe is het met de dochters?

En er is geen telefoon op jullie werk? Het probleem dat ik hiermee heb, is dat dit alleen zinvol is, als het niet gedisabled kan worden door de ontvanger. Als dat kan, werkt het hele systeem namelijk niet. En dit is een optie die ik altijd zal willen afzetten, gewoon omdat ik vind dat niemand er iets mee te maken heeft, of en wanneer ik mijn mail lees.