Bevoegdheden externe harde schijf herstellen

Hey, ik was net wat aan het prutsen met de bevoegdheden van m'n externe harde schijf (vb aflevermap enz) maar de bevoegdheden bleven op "geen toegang" staan dus ik kon niets meer op m'n schijf zetten, dan heb ik m'n schijf losgekoppeld, weer aangesloten maar nu verschijnt er niets meer in schijfhulpprogramma staat ze wel, als ik ze controleer komt er "1 HFS-volume gecontroleerd Volume is zonder problemen gecontroleerd" In Transmit zie ik ze wel staan als mapje met zo'n shortcut pijltje en als ik ze van daar wil tonen in finder vind ik ze ook niet ook appeltje + shift + g lukt niet

iemand raad?

Heb je van tevoren je schijf via het uitwerp-symbool verwijderd? Dus gesleept naar je prullenmand of in de Finder op het uitwerp-symbool geklikt?

Bevoegdheden is wat anders dan gewoon de schijf controleren, is die mogelijkheid er of kun je er niet op klikken?

En dit onderwerp hoort onder Hardware geprutst.... Je moest eens weten wat er allemaal wordt geprutst. :?

Ja ik heb ze verwijderd via het uitwerpsymbool maar nu verschijnt m'n harde schijf helemaal niet meer dus kan ik ook niet meer via info aanpassen iemand die weet hoe je via terminal ofzo weet toegang kan krijgen tot die schijf?

Ik heb met super get info geprobeerd om de permissions te herstellen

bij Info

File kind not recognized
Created: januari 1, 1904 00:00:00
Modified: januari 1, 1904 00:00:00

bij permissions staat alles in het grijs en niets aangevinkt

maar ik krijg bij comments het volgende
An error occurred while reading the Finder Comments (Mac OS Error -5000).

ff opgezocht:
AFP Errors (XPP driver)
-5000 afpAccessDenied AFP Access denied

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? :x

Ik heb een topic gevonden van iemand met hetzelfde probleem [url=http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-44391.html]link[/url] ik heb dezelfde stappen gedaan maar het lukt nog steeds niet

sudo chmod -R +rw /Volumes/naamschijf
sudo chown root /Volumes/naamschijf
sudo chgrp wheel /Volumes/naamschijf

gedeactiveerd in schijfhulpprogramma
geactiveerd in schijfhulpprogramma
niets…
verwijderd, afgezet , weer aangezet… niets

herstart… nog niets

opnieuw
sudo chmod -R +rw /Volumes/naamschijf
nu wordt er om een passwoord gevraagd
sudo chown root /Volumes/naamschijf
sudo chgrp wheel /Volumes/naamschijf
unmounten in schijfhulpprogramma
terug mounten

… niets

herstarten
nu werd de schijf geindexeerd in spotlight maar ze staat nog steeds niet op m’n desktop
programma’s zoals super get info geven nog steeds aan dat ik geen toegang heb

help? :cry: