bevstiging email

Hee,

hoe krijg ik in mail voor elkaar dat je een bericht krijgt dat de ontvanger de mail gelezen heeft?

gr
Rini

Zoek met de zoekfunctie even op leesbevestiging.

Daar kan ik niks vinden. Ik kan ook niet een knop aanmaken om naar het volgende of vorige mailtje te gaan?

Deze functie zit wel in @mac.com online ??

[quote:d8143d15f2="ipanther"][url]http://www.macupdate.com/info.php/id/8346[/url]

Dit gratis programmaatje MailPriority laat je toe om een leesbevestiging te vragen.[/quote:d8143d15f2]

[quote:6552eac268="Pasav"]Er was vroeger een plugin voor mail die dit deed, MailPriority maar helaas wordt deze niet ondersteund door Tiger .....[/quote:6552eac268]

Dit is nog het beste antwoord op de vraag: [quote:3796cb6ab0="Deskman"]Ik heb een beetje een standaard antwoord hierop: dat moet je niet willen. Alleen outlookgebruikers kunnen deze bevestiging activeren dus iedereen met een Mac of een andere applicatie en ieder ander besturingssysteem of mailreader levert je geen bevestiging op. Bovendien meld het systeem alleen dat je mailbericht geopend is, niet meer dan dat. Dus niet of het gelezen is, begrepen is op wat dan ook.

De enige manier om dit te realiseren is simpel in belangrijke mailberichten vragen om een bevestiging van ontvangst.[/quote:3796cb6ab0]

Mee eens dat je het niet moet willen. Het is irritant voor de ontvanger en dient verder bijna geen doel. In dit geval had het wel een goed doel en daarom wilde ik dit voor even aanzetten.

thx voor de replies

[quote:39921991d2="Yaris"]Dit is nog het beste antwoord op de vraag: [quote:39921991d2="Deskman"]Ik heb een beetje een standaard antwoord hierop: dat moet je niet willen. Alleen outlookgebruikers kunnen deze bevestiging activeren dus iedereen met een Mac of een andere applicatie en ieder ander besturingssysteem of mailreader levert je geen bevestiging op. Bovendien meld het systeem alleen dat je mailbericht geopend is, niet meer dan dat. Dus niet of het gelezen is, begrepen is op wat dan ook.

De enige manier om dit te realiseren is simpel in belangrijke mailberichten vragen om een bevestiging van ontvangst.[/quote:39921991d2][/quote:39921991d2]
Dat is niet je beste antwoord op de vraag, dat is je slechtste antwoord op de vraag omdat wat er staat simpelweg volledig onjuist is. In zowel Evolution, Thunderbird, Pegasus Mail en diverse anderen voor diverse platformen is het mogelijk om een leesbevestiging te ontvangen, te beantwoorden of om er zelf eentje te vragen. Zelfs webbased emailreaders zoals Squirrelmail hebben deze functionaliteit. Het is dus vrijwel regel en geen uitzondering zoals Deskman doet vermoeden. Dit soort leesbevestigingen die middels Outlook zijn verstuurd kun je in ieder ander emailprogramma die leesbevestiging ondersteund (wat zo’n beetje ieder programma op de markt is) beantwoorden en andersom (nar Outlook users dus) geldt exact hetzelfde verhaal.

De feature is daarentegen niet bepaald zinvol om te gebruiken omdat de andere kant de keus heeft om er op te reageren of niet. Als de ander dat niet wil dan zul je er ook geen antwoord krijgen. Het is dus toch wel HET voorbeeld van schijnveiligheid dat je mail is aangekomen. Je hebt simpelweg geen enkele garantie en daarom heeft het dus ook geen enkel zin om de feature te gebruiken.