Bewaar als ASCII ?

Ik krijg de volgende error melding als ik vanuit InDesign CS2 wil printen:

This document may contain binary EPS files, wich can cause the print job fail…etc, etc.

Hoe kan ik in Illustrator CS het eps file als ASCII bewaren?

In InDesign kan ik niet de printer op ASCII zetten dat is grijs???

Thanks

:finderoud:

[quote:59178fc5e2="Macosx"]wich [b:59178fc5e2]can[/b:59178fc5e2] cause the print job fail...etc, etc. [/quote:59178fc5e2]

Printen gaat dan helemaal niet??

Ik zou even eventueel in illustrator geimporteerde afbeeldingen controleren, anders even op nieuw opslaan doet vaak wonderen!

negeren :P

[quote:2626001e2e="AppelJuice"][quote:2626001e2e="Macosx"]wich [b:2626001e2e]can[/b:2626001e2e] cause the print job fail...etc, etc. [/quote:2626001e2e]

Printen gaat dan helemaal niet??

Ik zou even eventueel in illustrator geimporteerde afbeeldingen controleren, anders even op nieuw opslaan doet vaak wonderen![/quote:2626001e2e]

of het print weet ik nog niet staat in de cue nu (erg groot bestand)
en ik heb alles al gecontroleerd in div. oude versie’s van Illustrator en opnieuw bewaard maar de melding blijft.

[quote:93400e89fe="Pharris"]negeren :P[/quote:93400e89fe]

Ik heb geleerd dat dit soort meldingen niet altijd straffeloos te negeren zijn :wink:

[quote:35cc8eee6c="Macosx"][quote:35cc8eee6c="Pharris"]negeren :P[/quote:35cc8eee6c]

Ik heb geleerd dat dit soort meldingen niet altijd straffeloos te negeren zijn :wink:

:finderoud:[/quote:35cc8eee6c]

valt wel mee hoor.
Ik heb ergens gewerkt waar we printen via een windows printserver. Deze kon geen binaire informatie aan, waardoor de printjob vastliep. Dus moest je allles als ASCII sturen, en opletten dat de geimporteerde EPS-en ook in ASCII bewaard waren.(vandaar die waarschuwing)
Erg lastig allemaal. Tegenwoordig is het geen probleem meer, ook niet voor windows.
Voordeel van binaire data is dat het minder data is dan ASCII, en dus ook veel sneller print.

gewoon negeren dus

Ik vondt dit in de help van Photoshop:

You may receive an error message when printing or saving artwork that includes linked EPS files, if those files were saved in binary format (for example, in Photoshop’s default EPS format). In this case, resave the EPS files in ASCII format…

Maar ik snap niet hoe ik dat dan moet doen, ik kan het niet vinden hoe te saven in ASCCII ???
In Illustrator dus ook niet ???

Als je in illustator wegschrijft als eps, kan je kiezen bij de voorvertoning voor Mac of TIFF, de 'oude' Mac voorvertoning was gebaseerd op Binary, terwijl de nieuwere TIFF voorvertoning naar ASCII gaat, in photoshop kan je kiezen of je Binair of ASCII wilt bij het bewaren naar eps. ASCII of Binair treedt alleen op bij bewaren als EPS, het verschil is (meen ik) ontstaan in de quark-pagemaker tijd, quark was altijd binair georienteerd, terwijl pagemaker liever ascii wilde. ASCII is ook makkelijker uitwisselbaar met pc. Er is geen wezenlijk verschil tussen een ASCII of Binary eps, dacht ik, misschien alleen in bestandsgrootte. Als er mensen zijn die hier meer over kunnen zeggen, dan hoor ik het graag!

Als je dit soort foutmeldingen hebt in indesign van eps bestanden vanuit Illustrotor, moet je jou eps bestand opslaan als --> bij Adobe postScript : Niveau 3

And than—> Problem solved

Dit heeft te maken met het rippen naar je printer (postscript printers),
dus het verschil van level 1-2-3, tegenwoordig is alles level 3

En alles in ASCI houden… minder problemen met rippen naar belichters-printers e.d.