Bewaren van foto's in IPhoto op een externe hd

Hoi,

Ik heb hier op mijn mini zo’n 5000 foto’s die ik zou moeten overbrengen naar een (nog aan te kopen) externe hd.
Als ik deze overzet blijven ze de indeling behouden ? Dit is een inventaris van een 100 tal appartementen, en ik wel deze indeling behouden…
Is dit mogelijk ? Moet ik dan Iphoto installeren op die hd ?

Thx voor de info…

Volgens mij kan je gewoon een kopie maken van je iPhoto library.

Je kan gewoon de iPhoto-library copieren naar je extrene harde schijf. Je hebt dan een tweede iPhotolibrary.

Als je iPhoto opstart met de alt- toets ingedrukt kan je vooraf kiezen welke library je wilt gebruiken die op de externe schijf of die op je interne schijf of …

Je hoeft iPhoto dus niet ergens anders te installeren

succes

zelfs als ik de foto's van mijn mini haal ? Het is wel degelijk de bedoeling dat ze van mijn mini zijn..; Merci

Ja, je kan ze dus ook aan je buurman geven.

boekeloo

Nadat de library gekopieerd is kan dat gewoon. Werkt in principe op de zelfde manier als iTunes.

Bedankt iedereen

[quote:43fcd94d27="joasdekker"]Nadat de library gekopieerd is kan dat gewoon. Werkt in principe op de zelfde manier als iTunes.[/quote:43fcd94d27] Als ik het dus goed begrijp,

Macbook pro, macbook, Imac

Ik exporteer mijn libary van Iphoto en bv Itunes naar een Externe HD die aan mijn airport extreme hangt.

Bij het opstarten kan ik kiezen voor de libary van mijn externe HD? zodat ik de foto’s toch op mijn Imac kan bekijken maar ze toch op mijn externe HD staan?

Als het erom gaat dat je een backup van je files hebt, dan kun je ook timemachine laten lopen i.c.m. met de externe harddisk.

Als het erom gaat gewoon je foto’s naar de externe hd te verplaatsen dan kan ik bevestigen dat dat perfect werkt. De library gewoon naar de nieuwe locatie verplaatsen, iphoto openen en de library weer verbinden (anders kan hij hem niet vinden).

Succes ermee.

[quote:772b662479="petethefreeze"]Als het erom gaat dat je een backup van je files hebt, dan kun je ook timemachine laten lopen i.c.m. met de externe harddisk.

Als het erom gaat gewoon je foto’s naar de externe hd te verplaatsen dan kan ik bevestigen dat dat perfect werkt. De library gewoon naar de nieuwe locatie verplaatsen, iphoto openen en de library weer verbinden (anders kan hij hem niet vinden).

Succes ermee.[/quote:772b662479]Thank’s, ja voor mijn timemachine heb ik reeds een timecapsule

Ik heb mijn foto's voor iphoto ook op mijn externe schijf staan. Wil ik met iphoto werken dan moet ik wel zorgen dat mijn schijf aangesloten is.

[quote:ad29f649a1="bartje"]Ik heb mijn foto's voor iphoto ook op mijn externe schijf staan. Wil ik met iphoto werken dan moet ik wel zorgen dat mijn schijf aangesloten is.[/quote:ad29f649a1]

Ja ik snap het, maar kan je ook 2 libary’s maken?
Dus oude foto’s op externe HD en nieuwere op je Imac zelf

[quote:0d19a97118="Michaël Steurs"][quote:0d19a97118="joasdekker"]Nadat de library gekopieerd is kan dat gewoon. Werkt in principe op de zelfde manier als iTunes.[/quote:0d19a97118] Als ik het dus goed begrijp,

Ik exporteer mijn libary van Iphoto en bv Itunes naar een Externe HD die aan mijn airport extreme hangt.

Bij het opstarten kan ik kiezen voor de libary van mijn externe HD? zodat ik de foto’s toch op mijn Imac kan bekijken maar ze toch op mijn externe HD staan?[/quote:0d19a97118]

kort maar krachtig: JA.
(de truc zit hem in de alt toets)

[quote:44e047fe4a="joasdekker"][quote:44e047fe4a="Michaël Steurs"][quote:44e047fe4a="joasdekker"]Nadat de library gekopieerd is kan dat gewoon. Werkt in principe op de zelfde manier als iTunes.[/quote:44e047fe4a] Als ik het dus goed begrijp,

Bij het opstarten kan ik kiezen voor de libary van mijn externe HD? zodat ik de foto’s toch op mijn Imac kan bekijken maar ze toch op mijn externe HD staan?[/quote:44e047fe4a]

kort maar krachtig: JA.
(de truc zit hem in de alt toets)[/quote:44e047fe4a]
Nice net zoals bootcamp dus

Geen idee :oops: Daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee :)

Als je even uitprobeert zie je dat dat wel werkt! :D

[quote:34de47597e="Michaël Steurs"][quote:34de47597e="bartje"]Ik heb mijn foto's voor iphoto ook op mijn externe schijf staan. Wil ik met iphoto werken dan moet ik wel zorgen dat mijn schijf aangesloten is.[/quote:34de47597e]

Ja ik snap het, maar kan je ook 2 libary’s maken?
Dus oude foto’s op externe HD en nieuwere op je Imac zelf[/quote:34de47597e]

Lees de eerder reply’s

Ja dus, desnoods 100

Ik heb heel mijn biblio gecopieerd naar een externe HD, maar als ik nu iPhoto probeer op te starten, crasht hij steeds..... Ook met de bibliotheek op de oude locatie (dus op mijn interne HD).

Wie kan mij aub helpen?

[quote:32825bc6de="xan"]Ik heb heel mijn biblio gecopieerd naar een externe HD, maar als ik nu iPhoto probeer op te starten, crasht hij steeds..... Ook met de bibliotheek op de oude locatie (dus op mijn interne HD).

Wie kan mij aub helpen?[/quote:32825bc6de]

Niemand een oplossing??? :oops: