Ik zou graag mijn mini-DV's, DVD's en externe harde schijven op een brandveilige plaats bewaren. Ik denk dat ik me hiervoor een (draagbare) kluis ga aanschaffen. Maar dat is dan weer niet zo inbraak-veilig... Zo'n ding is het eerste wat ze waarschijnlijk gaan meepakken... [b:4977ef4663]Hoe bewaren jullie je waardevolle voorwerpen, vooral tegen brand? Kunnen jullie me wat aanbevelen?[/b:4977ef4663] Van een heleboel heb ik natuurlijk een duplicaat op een andere plaats liggen, maar van bv. mijn mini-DV's vind ik't nét wat teveel werk om hiervan een dubbeltje te maken...
Een hele hoop Ikea kasten.
Ik hou me hier eerlijk gezegd niet zo mee bezig, maar een goede zware verstopte kluis zou handig zijn.
DVD's kostbaarheden noemen en een duplicaat maken toch teveel werk vinden... Tja, brand... Een kluis kan wel een brand overleven, maar als de inhoud gesmolten of zelfontbrand is.... Dan heb je meer aan een tuinhuisje.
In een BBC-programma zag ik eens dat (ex)inbrekers meteen naar de ‘master bedroom’ gingen en daar op de bovenste plank van de kast altijd prijs hadden.
Dus zo’n plek heb ik meteen afgeschaft. Er ligt wel genoeg om hem bezig te houden.
Zelf heb ik een kopie van waardevolle documenten op een cd staan en die ligt bij familie... denk aan eigendomsaktes, polissen, paspoort, verder staan foto's ook op een back-up, die ik altijd bij me heb en ook op een dvd elders.
Verder zijn al mijn spullen goed verzekerd en de echt waardevolle spullen zijn tegen de vervangingswaarde verzekerd… ik hoef dus niks veilig op te bergen…
[quote:d7950e4e74="trabant"]DVD's kostbaarheden noemen en een duplicaat maken toch teveel werk vinden... Tja, brand... Een kluis kan wel een brand overleven, maar als de inhoud gesmolten of zelfontbrand is.... Dan heb je meer aan een tuinhuisje.[/quote:d7950e4e74]Van DVD's heb ik een duplicaat, ik had het over mini-DV's...
Heb ondertussen al wat zoekwerk gedaan & een degelijke kluis komt toch al gauw aan 2000 euro…
Alles ligt nu al in een Ikea-doos…
Het gaat me hier eigenlijk vooral over mijn mini-DV’s, hoe bewaren jullie die?
Ik geloof niet dat ik mini-dv's heb... los van het feit dat ik niet eens weet wat het zijn...
Videocameracassettes! :)
Ik heb geen waardevolle voorwerpen naast mijn gezin, mischien wat oude fotoalbums maar meer niet.
[quote:b9ccfac64d="dame.blanche"]Videocameracassettes! :)[/quote:b9ccfac64d] Die kan je toch ook gewoon digitaliseren? Dan op een back-up en bij je ouders thuis leggen of zo...
.Mac?
.Mac is een idee... maar voor 320GB aan spullen is dat toch een beetje... krap. Voor de meest waardevolle bestanden is het wel een idee...
Oh had niet gelezen dat er 320GB was... (32accounts :P?)
Maar als je inderdaad waardevolle filmpjes/foto’s een beetje verkleind heb je die tenminste nog…
Weet ook niet of de TS dat heeft, maar dat zijn wel de getallen waar je aan moet denken bij video... denk ik... Je merkt het al... bijzonder weinig verstand van... Weet wel dat 10GB erg weinig is en bijkopen is duur...
Als je meerdere DVD's samenvoegt tot een .ISO bestand? Dat wordt best klein
Zet gewoon die ikea doos die je beschrijft bij een kennis/famillielid neer. En je bent klaar lijkt mij
[quote:3837bf9dfa="Rub3n"]Zet gewoon die ikea doos die je beschrijft bij een kennis/famillielid neer. En je bent klaar lijkt mij[/quote:3837bf9dfa]
En daalijk staat het huis van hen in brand
Daarom maar weer eens de drie B's....
En dat zijn?
Back-up Back-up Back-up
Ik heb een idee: Bewaar alles op een externe HD die draadloos is verbonden (Soort TimeCapsule idee), zet die bij de deur en als het huis in brand staat ren je naar de deur, pakt de HD en rent weg!