Na maanden wachten en zes beta’s is het eindelijk zover. Ben benieuwd.
De update bevat optimalisaties voor het gebruik van iOS-programma’s op M1-Macs. Als je iPhone- en iPad-programma’s gebruikt op M1-Macs, is er een voorkeursvenster met Touch Alternatives waarin je toetsenbordopdrachten kunt instellen als alternatieve aanraakinvoer. iPadOS-programma’s worden bovendien gestart met een groter venster als het beeldscherm van de Mac dat toelaat. Met de Touch Alternatives kun je tikken, vegen en slepen aanpassen.
Verder zijn er heel wat bug fixes.
Iemand al deze update geinstalleerd op een M1 ?
Werkt Rosetta nog?
Er was sprake dat dit in bepaalde landen zou verdwijnen met deze update.
Wil graag zekerheid voor ik deze update uitvoer. Gebruik Photoshop met Rosetta omdat anders Nik collection niet meer werkt onder native M1
Ben ook blij je terug te zien.
Rosetta werkt nog na het installeren van de update. Ik heb diverse Intel programma’s geprobeerd en ze doen het nog. Ook de Nik collection plugins. Photoshop kan ik niet zeggen, want ik heb ze geïnstalleerd onder Affinity Photo.
Dank je wel. Is duidelijk. Nu kan ik ook updaten.
Dorico 3.5 draait hier ook prima op een MacBook Air M1 met 11.3!
Mijn iMac 2019 draait nu ook macOS 11.3.1
De iMac van 2017 doet het nu ook met macOS 11.3.1.
Ook hier draait de Macbook uit 2019 als een zonnetje op 11.3.1; De update naar 11.3 zorgde voor een hele dag problemen en liep het pas soepel naar een reset van de NVRAM/PRAM en de SMC. Nu liep het geheel in een keer heel soepel.
Dat moet wel een opluchting zijn geweest!
Zeker.