Bigdisk LaCie en brandveiligheid

Ik heb 3 Harde Schijven van LaCie BigDisk Firewire 400 en 500 GB. Deze worden allemaal zéér warm, zeg maar extreem heet. Je kan je hand er onmogelijk blijven ophouden als de computer opstaat. Ook de voedingsblocks worden zéér warm. Baart me toch wat zorgen ivm brandveiligheid. :(

Op het werk heb ik 2 Harddisks ook FireWire maar dan van Maxtor en die worden helemaal niet warm, je voelt nauwelijks dat ze opstaan. En deze staan dag en nacht op.

Waarom LaCie wel en Maxtor niet ???

MDF ik heb hier ook een LaCie BigDisk 500 GB en 'k moet zeggen dat die bijlange niet zo heet wordt zoals jij beschrijft.

Ik kan er heel gemakkelijk mijn hand opleggen, en dat voor een hele tijd.

Het ding wordt zeker niet heter dan iedere andere externe HD die ik ken en gebruikt heb. Ook het externe voedingsblok wordt niet warmer dan normaal.

TLM

Hier een lacie niet big disc en wordt net warmer dan de kamer temperatuur en staat ook steeds in dienst,mischien is het een goed idee om eens de leverancier aan te spreken over dit probleem. Verder geen klachten over die lacie.

heb op mn werk een lacie van +300 Gb en ook die schijf wordt heeeel warm, net als de voeding maar om nou met brandveiligheid in te zitten...?