Bij een Mac naar PC netwerk is een byte p/sec al te veel?!?

Wanneer ik op de pc naar mn mac wil connecten (of andersom) gebeurd dit vlekken loos, echter wanneer het data verkeer op gang komt (nou ja op gang komt) is de snelheid extreeeeeeeem laag. Dit kan bij filesharing zijn maar ook met itunes of wat dan ook. Dit is zo met elke mac in het netwerk terwijl mac naar mac gewoon de normale snelheid heeft.

Heeft iemand enig idee wat dit is?

vertel es wat meer over je configuratie?

alle macs draaien 10.3 de pc winxp pro

da's mooi,

maar hoe wordt er “geconnect”!?

Als de PC bijvoorbeeld op draadloos zit, en de ontvangst is heel slecht dan kan het langzaam gaan.

dat heb ik al gezegd bijv via itunes dat je de ander zn library ziet of voor bestanden de windows file sharing. Gewoon computer aanklikken inloggen en hup. De ellende begint pas bij het luisteren/kopieren van de data.

nee het is geen draadloos gewoon normaal kabeltje via een router en hub verbonden.

Is het traag van PC naar Mac of andersom of beiden ?

ipv6 afzetten schijnt wel eens wonderen te doen, deze botst met de implementatie van vindows, maar nog iets wat ook kan helpen, http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44183&highlight=

beide gaat traag

Klinkt als duplex fouten ...

Had ik eerst ook aan de hand, toen handmatig alles op 10mbps gezet maar das natuurlijk geen oplossing, bleek dat de (oude SMC) router niet kon samenwerken met XP en de DLink. De SMC vervangen door een DLink-router en mee kon iedere computer automatisch zijn duplex instellen (100mbps en snelheid normaal).

Maat wat je bij een duplexprobleem normaal ook hebt is dat je internetsnelheid er zelf ook onder leidt maar daar heeft ie nog niks van gemeld.

nee internet is gewoon goed