bij exporteren film naar DVD : Schokkend!!!!!!!!!

Hoi,

Ben ik alweer. Zucht, als ik jullie niet had…

Mijn Final Cut Pro film is klaar. Hij staat nog op mijn externe schijf.
(FireWire ding)
Het ging altijd super! (het tot een film maken, deed dan vanuit FCP: export-final cut pro film)

Maar nu: als ik het eerst naar de harde schijf zet, (dus IN het powerbook zelf) ziet het er keurig uit. Dan zet ik 'm naar een DVD en dan…!
Schokkende beelden! Muziek is s**# en de beelden zijn veel te traag.
Verder blijft hij hangen. Heb al een andere lege DVD geprobeerd, maar het zelfde. Als ik 'm weer importeer in FCP en speel hem daar af in de Canvas blijft ie ook ineens hangen!
Heel raar!
What can i do!!!

Alvast heel erg bedankt!
Fijne zondag in elk geval.

Antje

Kan je misschien wat meer informatie geven over: [list:9ce7cedf43] - gebruikte programma om het DV materiaal om te zetten naar MPEG-2; - gebruikte programma om DVD samen te stellen; - gebruikte programma om DVD te branden; [/list:u:9ce7cedf43]

Hoi!

Alvast dank voor je aandacht.
Ok, ik heb het zo gedaan:

De film die klaar is staat op mijn harde schijf. (heen geexporteerd vanuit Final Cut Pro) Oja, heb wel gezegd “re-compress frames” zou dat het zijn?

Dan doe ik een lege -dvd R er in. Macje vraagt lief wat ik wil. Ik sleep de bestanden naar de DVD. Als DVDPAL. Dusse, geeneens als MPEG2…
(via “finder” trouwens, zo heb ik 'm ingesteld dat mac dat vraagt)

Nou, dan gaat ie braaf fikken, na een half uur is het klaar. Maar ja, slecht resultaat.
Stom he? Ben momenteel opnieuw aan het branden. Heb nu de 2 filmpjes via IDVD 2. gebrand. Kijken of dat wat wordt.
Wel had ik Quick Time 6.4. Die heb ik er inmiddels afgegooid en de versie daarvoor geinstalleerd… Oooooooh, wat een drama’s allemaal!

En mijn FireWire externe Lacie schijf is ook al vol!!! En mijn film is nog geeneens halvewege!! 100 GB!
Maar over 1.5 week ga ik naar New York om de slot scene te filmen van mijn movie, dus ga er daar nog maar eentje bijkopen omdat ze daar veel goedkoper zijn…

Liefs
Antje

Antje.

je kunt ook een 250 gb schijf kopen en die zelf in een fire wire kast zetten..is vaak nog goedkoper...

[quote:c3c93ca1eb="antje"]De film die klaar is staat op mijn harde schijf. (heen geexporteerd vanuit Final Cut Pro) Oja, heb wel gezegd "re-compress frames" zou dat het zijn?

Dan doe ik een lege -dvd R er in. Macje vraagt lief wat ik wil. Ik sleep de bestanden naar de DVD. Als DVDPAL. Dusse, geeneens als MPEG2…
(via “finder” trouwens, zo heb ik 'm ingesteld dat mac dat vraagt)
[/quote:c3c93ca1eb]

Voor DVDs die je in een standalone player wilt laten afspelen is het noodzakelijk dat je de film als MPEG2 compressed. Het MPEG2 (en MPEG1) bestandsformaat zorgt ervoor dat video en audioinformatie zich afwisselen zodat de DVD speler het snel genoeg van de DVD kan halen. Het schokken wat je nu hebt is omdat de DVDspeler in de mac de audio en videoinformatie niet snel genoeg van de DVD kan halen.

[quote:c3c93ca1eb=“antje”]Heb nu de 2 filmpjes via IDVD 2. gebrand. Kijken of dat wat wordt.
Wel had ik Quick Time 6.4. Die heb ik er inmiddels afgegooid en de versie daarvoor geinstalleerd… Oooooooh, wat een drama’s allemaal!
[/quote:c3c93ca1eb]

Wat voor problemen had je met QuickTime 6.4?

Hoi!

He, harstikke bedankt, zal het eens gaan proberen zoals jij het zegt…

Ik laat het wel ff weten…

groetjes
Antje :smiley:

Vraagje : interne of externe brander en via welk programma? Volgende vraag : je field rendering : uper of lower field domination? Je geluid? gesampeld op 48 Khz?

Je snelheid van branden 1x , 2x ; 3x of 4,

100G? mss heb je teweinig ruimte op je andere schijven om een geheel goed te doen draaien ?? Is een langspeelfilm precies…:-)))

MPG2 compressie zit bij final cut pro 4 en DVD studio pro 2.
Kan je gemonteerde deel niet via fire wire op een DVCAM tape zetten en dan alles cleanen en dan weer importeren ???

Bart