Bij herstart ipv apple beeldmerk verbodsbord...

Mijn iMac G3 liep totaal vast en na herstart krijg ik opeens ipv het apple beeldmerk een cirkel met schuine streep er doorheen.... het OS booten doettie niet echt zoals het nu lijkt... wat kan dit zijn?

nu al voor de 2e keer...aaanvankelijk laat hij eerst het apple beeldmerk zien...

ik had de G3 aangezet en had safari open… (quicksilver en smart-status-checkproggie op de achtergrond geladen)… ik deed binnen safari :apple: +N en toen zattie klem… niks deed het meer.

De harde schijf maakte wel een raar high pitched geluid, zie: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52865&highlight=

wasup?! :frowning:

Klinkt als een kapotte harde schijf. Niks meer doen met die mac, maar de harde schijf eruit halen en m.b.v. een andere mac de data zien veilig te stellen.

verhipt.... ik heb em ff uitgezet (na 3x dit tafereel) en de netwerkkabel uit de hub getrokken.... dit had ik eerst tijdelijk anders opgelost...hij kreeg internet via m'n iBook ... nu kan ik weer opstarten...es kijken hoe het em nu vergaat....

Maar ik blijf geinteresseerd wat dit kan zijn…

Das fijn. Maak wel ff een goede backup buiten je mac voor het geval dat...

Wellicht heeft hij geprobeerd te booten vanaf de iBook, maar is die OS X versie niet compatible met de firmware van je iMac...

[quote:9b68539dfb="unSOUND"]Wellicht heeft hij geprobeerd te booten vanaf de iBook, maar is die OS X versie niet compatible met de firmware van je iMac...[/quote:9b68539dfb]

Nee, er was geen sprake van booten vanaf de iBook… OSX heeft al een tijdje perfect gedraait op de iMac…

Nu doet alles het weer, maar vraag me wel af wat dat verbodsbord betekend…

Dat verbodsbord krijg je ook als je probeert te booten op een externe USB HD.

Daaf

Waarschijnlijk betekent het verbodsbord simpelweg dat de firmware geen besturingssysteem kan vinden om het bootproces aan over te dragen.

Je moet gewoon je schijf wissen en alles opnieuw installeren. Ik heb het ook eens meegmaakt.

[quote:7ec2cbc922="Mac Hammer Fan"]Je moet gewoon je schijf wissen en alles opnieuw installeren. Ik heb het ook eens meegmaakt.[/quote:7ec2cbc922]

Hahaha, vleugje drastisch hoor… hij was gewoon ff in de war… hij snort weer als vanouds