Bij leegmaken prullenbak loopt OSX vast

Heb een programma dat ik naar de prullenbak gesleept heb, wil nu prullenbak verwijderen en de MAC loopt vast. Hoe kan ik nu de prullenbak leegmaken?

Er zijn verschillende programmaatjes om je prullenbak toch leeg te krijgen, maar eerst moet je je dan afvragen of hetgeen je verwijdert belangrijk is voor je systeem...

Heb je dit vaker? Heb je het iedere keer als je datgene wat je in je prullenbak hebt probeert te verwijderen? Is het programma belangrijk voor je systeem? Gebruikt het iets wat bij je systeem hoort?

Bovendien moet je je afvragen waarom je systeem crasht… Er is blijkbaar iets niet helemaal in orde, de kans is groot dat het niet alleen aan die file in je prullenbak ligt… Heb je vaker problemen? :?

Je kunt opstarten in 9 en dan van daaruit je prullenbak opzoeken dan legen.

Anders heb je: Force Empty Trash, CanMan, Trash It!, Maintain, OnyX en Cocktail.

Er zijn er nog een paar, maar die kosten geld. De laatste 3 kunnen nog veel meer dan alleen geforceerd ‘trashen’. Mijn voorkeur gaat uit naar Onyx of Maintain, maar Cocktail is ook erg mooi en schijnt nu nog beter te zijn dan vroeger (ik had toen slechte ervaringen ermee).

Succes! :mrgreen:

Check idd eerst wat er in staat, een force empty trash is in sommige gevallen niet echt aan te raden. Probeer eerst de finder prefs weg te gooien, werkt dit niet zorg dan dat je er zeker van bent dat er niks belangrijks voor je systeem in staat en doe een force empty. Suc6!

Heb probleem opgelost. Had vanaf de 2e partitie 0s9 een programma dat ik ook al in Partitie OSX gebruik in de prullenbak van OSX gesleept. Heb het progamma terug gezet in de OS9 Partitie en via 0S9 opgestart. Daar heb ik het progamma kunnen verwijderen. Blijkt dat als je de zelfde programma's draait je niet zomaar maar verwijderen bij de andere partitie. Krijg je een extentie-conflict? Al met al alles werkt weer naar behoren.

Mooi! 8)