Bij OS 9 geen verbinding met outlook/IE mogelijk, wie helpt?

Sinds kort kan ik met mijn iMac geen verbinding krijgen met mijn modem, terwijl er niets veranderd is op het systeem. De melding in teletoegang is dat de poort mogelijk in gebruik is, maar ik heb geen fax of netwerk, zoals wordt gesuggereerd. Ik weet niet hoe ik verder kan controleren of de poort wordt gebruikt. Via 'appletalk' en 'modem' instellingen in regelpanelen kom ik niet verder. Bij ophalen mail krijg ik in Outlook de melding dat van account geen email kan worden opgehaald, want 'het bestand wordt al gebruikt'. Instellingen zijn volgens mijn provider goed.

Wie kan mij verder helpen?

Levert Jan Laarman
LBC@cistron.nl

Zet AppleTalk voor de zekerheid even uit (via "Regelpanelen: Kiezer"). Kijk bij modem instellingen ("Regelpanelen: Modem") of de modem port juist is aangegeven (ik neem aan "Interne Modem").

Check of de TCP/IP instellingen op “PPP” staan (en op DHCP). TCP/IP instellingen kan je vinden op “Regelpanelen: TCP/IP”.

Verder kan ik je niet helpen. Tis moeilijk om te zeggen waar zulke problemen zitten vanaf hier natuurlijk.

Misschien een idee om Mac OS X te gebruiken?

Adriaan

probeer de parameters te resetten:

herstarten, na opstartgeluid meteen:

< alt(opt)-cmnd(appeltje)-r-p >

op het toetsenbord indrukken en
ingedrukt houden tot je het opstartgeluid weer hoort.

daarna start ie weer op, maar moet je sommige instellingen
weer nalopen:
appletalk regelpaneel, modemsettings, printersettings.

suc6

Het zou kunnen dat er een ander programma is, wat de modempoort bezet houdt. VirtualPC kan zoiets, maar ook terminalprogramma's...

Misschien is het een idee nieuwe configuraties met de juiste instellingen aan te maken voor TCP/IP, Modem en Teletoegang.

Het probleem was dat sinds medio december bij het opstarten ook een programma 'port monitor' werd geladen. Na het uitschakelen hiervan doet alles het weer.

Bedankt voor alle reacties,