Hallo ik wil een bijbel app maken voor de iphone vanwegen er nog steeds geen NL verzie te vinden is. Ik zat te denken om er sqlite db voor te gebruiken maar heb nog nooit met sqlite gewerkt zal dat daar mee gaan wand kan die dat aan wand is beknopter dan mysql db daar werk ik normaal mee maar wil geen webapp maar een app die zonder internet gewoon te gebruiken is en moet ook snel werken anders heb ik er niets aan. Dus zal sqlite werken? En heeft er verders nog mensen tips? Verders weet ik totaal nog niet hoe ik het moet gaan doen wand ben alleen gewend met html en php te werken en daar kom ik op een iphone niet ver mee denk ik.
Ik heb je handtekening gelezen, maar toch wil ik je aanraden om een partner te zoeken voor het opstellen van die app, zeker voor zo'n soort app...
Grappig dat je uitgerekend met dyslexie zo'n programma wil maken :).
Enne… waar is het voor nodig? De bijbel staat toch in alle versies en talen volledig online? Daar kun je met je iphone heel makkelijk naartoe browsen.
Ik ben zelf ook met een applicatie bezig (heb ook alleen maar php ervaring en een beetje c#) en hebt zelf veel gehad aan de volgende handleiding http://www.cocoalab.com/BecomeAnXcoder.pdf om een beetje bekend te worden met de applicatie waar je de iphone applicatie mee zult moeten bouwen.
Mag je trouwens wel zomaar bijbelteksten kopiëren? zit hier geen copyright op?
Wat wil je precies maken? Iets vergelijkbaar met de [url=http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=282935706&mt=8]Bible App[/url] van LifeChurch.tv ?
Je hebt in ieder geval een aantal dingen nodig:
[list:39021d4d0b]Nederlandstalige bijbelteksten
iPhone SDK
Xcode en Cocoa kennis; een goede tutorial is Become an Xcoder[/list:u:39021d4d0b]
Succes!
De hele nederlandstalige Bijbel is te vinden op http://www.bijbel.net/
Bedankt al vast voor julie reacties als ik zo thuis weer achter mijn Mac zit zal ik de links die julli gaven eens bekijken. Ik ben zelf christen en zit zondag in de kerk maar de online bijbels vind ik niet veel zijn niet echt handig voor de Iphone en ik heb op mijn iphone 3g een trage internet verbinding en als ik daar de text opzoek die besproken word eer dat ik hem geladen heb dan zijn ze al weer ergens andres aan het lezen. Over een maand gaat pas mijn i300 abonoment in. En over bijbeltexten copieren statenvertaling daar zijn geen rechten op. En een webapp werkt niet als je op Goeree Overflakkee woond wand daar heb je niet overal t-mobile bereik.
Zit jij tijdens de mis de teksten te volgen op je iPhone? Ik ben ook een actief misganger maar mij lijkt het efficiënter als je tijdens de mis goed naar de lezing luistert en daarna eventueel thuis de teksten er nog eens op naleest op je Mac of in een klassieke Bijbel.
Als ik in de mis iemand opmerkte die met een mobieltje bezig is zou ik denken: “Waarom komt die kerel naar de mis? Het interesseert hem niet want hij zit toch maar zijn sms’jes te lezen.”
Bij ons heeft zelfs een voorganger een pda met de bijbel die die ook wel eens gebruikt om een text op te zoeken. En valt me tegen van de iphone dat dat er niet gewoon mee gaat een pocketpc kan het wel mee die had ik vroeger ooit werkte fantastisch kon daar super snel alles mee vinden en boeken van papier heb ik niet veel mee ik zie niet zo goed met lezen en een verlicht schermpje werkt voor mij beter. Een maat van me uit de kerk heeft een nokia daar werkt de bijbel ook super op hoop dat de toekomst voor de iphone wel wat beter word.
Kom op zeg Of wil je graag laten zien dat je zo een Iphone hebt. Neem het mooie boek zelf mee. Je weet wel.. de analoge versie op papier. Een app bouwen is netjes daar niet van. Maar om het mee te nemen lijkt wel een beetje pocherig vind je niet?
Ik heb die app van LifeChurch, die is echt heel mooi :-) Misschien kun je hun beter benaderen en vragen of ze een Nederlandse vertaling willen toevoegen, want ze hebben er ook een aantal Amerikaanse en Spaanse al opstaan.
Ik pak eigenlijk nooit mijn bijbel erbij maar schrijf teksten op tijdens een dienst, anders loop ik al snel achter, maar soms wil ik wel even een tekst nalezen en dan is zon app heel handig.
Was wel redelijk verbaast, hou niet van pocket pds achtige bijbels maar die voor de iPhone is wel echt mooi
Sword is mooie app die ik op linux gebruik soms in de appstore staat ook een app die Sword heet maar die is in Chinees. Ik hoop dat de echte Sword app ook eens gemaakt word voor de iphone.
[quote:94dc2fdf06="Bruut"]Sword is mooie app die ik op linux gebruik soms in de appstore staat ook een app die Sword heet maar die is in Chinees. Ik hoop dat de echte Sword app ook eens gemaakt word voor de iphone.[/quote:94dc2fdf06] Voor de Mac is er [url=http://www.crosswire.org/bibledesktop/download.html]Bible Desktop[/url] en [url=http://macsword.com/]MacSword[/url].
www.biblija.net is prima te doen op de iPhone, en al helemaal als je hem bezoekt via van die sites die alle afbeeldingen eruit laten.
[quote:117ff073f8="excel20"]www.biblija.net is prima te doen op de iPhone, en al helemaal als je hem bezoekt via van die sites die alle afbeeldingen eruit laten.[/quote:117ff073f8]
Hoe bedoel je dat “sites die alle afbeeldingen eruit laten”?
Is het nog wat geworden met die Bijbel? Wilde vanavond die NL-talige van iStore binnenhalen maar dat ging niet., programma vereist iPhone OS 2.1. Heb versie 2.0.2.
Ik zoek iig een bijbel die je niet via het internet hoeft te lezen maar het ook doet als je geen verbinding hebt.
[quote:c7fec41883="iPeppel"]Is het nog wat geworden met die Bijbel? Wilde vanavond die NL-talige van iStore binnenhalen maar dat ging niet., programma vereist iPhone OS 2.1. Heb versie 2.0.2.
Ik zoek iig een bijbel die je niet via het internet hoeft te lezen maar het ook doet als je geen verbinding hebt.[/quote:c7fec41883]
Ja ik heb wat ik heb zelf niets meer gemaakt ik heb LifeChurch.tv
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewGenre?id=6006&mt=8
en daar kan je de Statenvertaling downloaden zit in dat app een tapje Offline Translations is erg handig in mijn kerk heb ik slecht ontvangst en nu kan ik toch mijn bijbel er gebruiken. Ik hoop dat je er wat aan hebt ik vind wel goede app
Al verschillende jaren heb ik de Bijbel op mijn iPaq. De SV, KJV en de NBV. Ook heb ik er de berijmde psalmen opstaan. Zo'n Bijbel is handig want je kunt dan opslaan waar je gebleven bent e.d. Kan dat met deze Bijbel ook? Ik zag in dit draadje dat iemand zei dat je ook een papieren Bijbel kunt gebruiken in de kerk. Maar een iPhone/iPaq heeft veel voordelen. Als je wat ouder wordt, kun je de lettergrootte aanpassen :wink: en je hebt altijd voldoende licht. Bovendien heb je het snel opgezocht. Op de iPaq kun je twee vertalingen boven elkaar zetten e.d.
De [url=http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=282935706&mt=8]Statenvertaling[/url] is gratis te downloaden dus waarom probeer je het niet?
Edit: antwoord op je vraag: ja, je kunt opslaan waar je gebleven bent, zie de video.
Hartelijk dank. Ik heb even verder zitten zoeken op internet en ik zag dat Biblereader ook al voor de iPhone verschenen is. Daar heb ik indertijd wat Bijbels gekocht en die kun je over laten zetten naar de iPhone, zodat je ze niet opnieuw hoeft aan te schaffen. Zij hebben al wel de KJV en de NBV, maar nog niet de SV beschikbaar. Dus misschien moet ik nog even wachten.