Op vrijdag is een MacBook in de aanbieding, is dat wat?
Ze hebben het erover dat hij 1289,- heeft gekost en nu 1089,- kost, 200,- korting dus.
Is het nou het “oude” model van voor de prijsverlaging of al wel het nieuwe model wat volgens mij geen 1289,- kost maar 1099,-? Die zal dan als ik het zo zie uitgebreid zijn met 1 Gb tot 2 Gb geheugen en 120 Gb HDD i.p.v 80 Gb. Er zit slechts een Combodrive op en niet een Superdrive, dit lijkt mij het euvel, wie koopt er nou eentje zonder Superdrive? Met de Combodrive kun je niets backuppen op dvd!
Of zijn dit al de 1e prijsverlagingen/opruimingen i.v.m. de nieuwe kleinere en lichtere MacBooks die eraan schijnen te komen…
Graag advies en/of opmerkingen.
Leuke aanbieding, alleen die combo drive is niet optimaal. Het lijkt mij een nieuw model, maar nogmaals, die combo drive is niet echt geweldig.
Verder schijnen er idd nieuwe MacBooks aan te komen, maar dat zijn geruchten. Ik raad je aan om te kiezen wat je nu nodig hebt en niet te wachten/hopen op de perfecte computer die nooit komt. Ook aan een eventuele superlichte MacBook zitten nadelen: er is sprake van dat er geen optische drive meer in komt. Hoe brand je dan dvds?!
Op vrijdag is een MacBook in de aanbieding, is dat wat?
Ze hebben het erover dat hij 1289,- heeft gekost en nu 1089,- kost, 200,- korting dus.
Is het nou het “oude” model van voor de prijsverlaging of al wel het nieuwe model wat volgens mij geen 1289,- kost maar 1099,-? Die zal dan als ik het zo zie uitgebreid zijn met 1 Gb tot 2 Gb geheugen en 120 Gb HDD i.p.v 80 Gb. Er zit slechts een Combodrive op en niet een Superdrive, dit lijkt mij het euvel, wie koopt er nou eentje zonder Superdrive? Met de Combodrive kun je niets backuppen op dvd!
Of zijn dit al de 1e prijsverlagingen/opruimingen i.v.m. de nieuwe kleinere en lichtere MacBooks die eraan schijnen te komen…
Graag advies en/of opmerkingen.
Gr. Paul.[/quote:3b4bc576ea]
Het lijkt inderdaad op de recente 2.0 Ghz MacBook, uitgebreid met 1 Gb geheugen en een 120 Gb disk ipv een 80 Gb disk. Alleen kom je dan in de Apple-store op €1259,- ipv €1289,-
Dus dan zou hij €30,- duurder zijn bij de Bijenkorf…? Inderdaad Dwaze Dagen…
Ik was dus van plan om de middelste nieuwe MacBook te kopen, dus die van 1249,- met 1 Gb geheugen en 120 Gb HDD, 2,16 GHz en Superdrive.
Maar deze Bijenkorf deal met dezelfde HDD en 2 i.p.v. 1 Gb geheugen klinkt ook wel goed, alhoewel hij een minder snelle processor heeft. Wat is trouwens beter voor snelheid: 1 Gb geheugen en 2,16 GHz of 2 Gb geheugen en 2,00 GHz?
Dan natuurlijk nog het nadeel van het ontbreken van dvd-brander, maar bij mijn huidige laptop heb ik de laatste 2 jaar niets meer gebrand, dat deed ik steeds op de desktop!
Daarnaast wil ik ook nog een iMac desktop voor in de woonkamer voor mijn vrouw en kinderen, dus kan ik altijd in Apple-omgeving kan branden...
Gr. Paul.
EDIT: Van meerdere MHz-en GHz-en gemaakt, zie commentaar verderop.Sypie.
Tip: een processor kun je niet eenvoudig upgraden in een MacBook. Wil je snelheid, koop dan de MacBook met snelste processor 2,16 GHz en steek er zelf RAM bij. Het beste van twee werelden!
EDIT: Ook hier een MHz in een GHz gewijzigd.Sypie.
Nou, trek er maar een vrije dag voor uit, doe bokshandschoenen aan en ga om 04:00 uur voor de deur liggen! Het is een drama om zo'n DDD-aanbieding (Ibook G4 in mijn geval -back in the days...-) te bemachtigen. Het aantal producten tijdens zo'n aanbieding is vaak erg beperkt! Veel succes gewenst!
Sta er ook wel even bij stil dat de premium resellers "try me, buy me" dagen hebben en je dus bij aanschaf van een MacBook een personal Gift card krijgt die goed is voor €100,- korting op alles van apple behalve op de aanschaf van de MacBook zelf.
Dus €100 korting op een iPod of op leopard of gratis iWork 08…
Maar de bijenkorf deal is inderdaad wel erg goed als je geen superdrive nodig hebt.
[quote:7b6c6ae6eb="pch"]Ik was dus van plan om de middelste nieuwe MacBook te kopen, dus die van 1249,- met 1 Gb geheugen en 120 Gb HDD, 2,16 Mhz en Superdrive.
Maar deze Bijenkorf deal met dezelfde HDD en 2 i.p.v. 1 Gb geheugen klinkt ook wel goed, alhoewel hij een minder snelle processor heeft. Wat is trouwens beter voor snelheid: 1 Gb geheugen en 2,16 Mhz of 2 Gb geheugen en 2,00 Mhz?
Dan natuurlijk nog het nadeel van het ontbreken van dvd-brander, maar bij mijn huidige laptop heb ik de laatste 2 jaar niets meer gebrand, dat deed ik steeds op de desktop!
Daarnaast wil ik ook nog een iMac desktop voor in de woonkamer voor mijn vrouw en kinderen, dus kan ik altijd in Apple-omgeving kan branden...
Gr. Paul.[/quote:7b6c6ae6eb]
Het kleine verschil in processor snelheid zal niet noemenswaardig zijn. Het geheugen daarintegen wel.
[quote:7550845fbb="glitch"]
Het kleine verschil in processor snelheid zal niet noemenswaardig zijn. Het geheugen daarintegen wel.[/quote:7550845fbb]
Dank je! Dat is zeer nuttige info…
BTW, die “try me, buy me” 100,- korting, hoelang geldt die aanbieding nog?
Ik wacht nl. liever nog een maand om gelijk een MacBook te kopen met Leopard! Ik begin net met Apple computers (heb nu nog niks) en dan wil ik wel meteen het nieuwste van het nieuwste…
Als ik over een maand b.v. meer zekerheid over de komst van een nieuwe MacBook zou hebben, kan ik nog best een tijdje/maandje langer wachten.
Ik zou nog geen 5 euro over hebben voor een laptop met een processorsnelheid van 2 MHz....
Hoewel… misschien heeft een computer met die snelheid nog museum-waarde :lol:
Over de optische drive : als het je enige computer is lijkt het me inderdaad handig om een DVD brander erin te hebben. Heb je in een andere computer thuis een DVD brander dan zou ik een combo drive niet als een bezwaar zien. Backuppen kun je ook via netwerk of een externe HD.
[quote:336f154e9f="pch"][quote:336f154e9f="marclaheij"]Ik zou nog geen 5 euro over hebben voor een laptop met een processorsnelheid van 2 MHz....
[/quote:336f154e9f]
Ghz, sorry! :oops:
Gr. Paul.[/quote:336f154e9f]
Nevermind, ik vond het wel grappig om te lezen
Overigens: bij Apple wachten kàn altijd. Er komen altijd ‘binnenkort’ modellen uit met weer een betere prijs/pret verhouding. Op het moment dat je wil kopen moet je je afvragen of op dàt moment de prijs/pret verhouding voor jou in orde is.
Dus als je deze actie zal nemen en na paar weekjes is er iets kan je
er gewoon mee terug naar de apple winkel vanwege de garantie of moet
je dat dan via de bijenkorf doen ?