Bijlage verzenden vanuit Word (Office)

Hallo,

Al enige weken (wellicht na een update, maar dat kan ik niet meer herleiden), lukt het niet om direct vanuit een Word-document een mail op te stellen met dit document als bijlage. De optie bij "delen" "verzenden als bijlage" is actief, maar als ik deze optie heb gekozen dan draait 20 sec het gekleurde ronde waaiertje en vervolgens gebeurt er niets meer.

Vanuit mail het document als bijlage versturen gaat gewoon nog goed, maar juist die optie om direct als bijlage te verzenden is (was) zo makkelijk.

Iemand een idee? Wat is de oorzaak? Of nog beter, wat id de oplossing?

Dank er Gr.
Paul

Staat Mail ingesteld als standaard e-mailprogramma?

Een tijdje geleden kwam een gelijkaardig topic naar voor:
http://www.onemorething.nl/community/topic/optie-word-bestand-mailen-als-bijlage-niet-beschikbaar

heb ik ook last van

Beste Yggdrasil,

Mail 6.2 staat ingesteld als standaard programma. Zoals reeds aangegeven, functioneerde het allemaal naar behoren, maar ineens niet meer. Natuurlijk zijn er andere opties, zoals ik zelf al heb aangegeven, maar ook in de link die je stuurde.

Ik werk echter met een vrij gedetailleerde opbouw (lees: vele mappen en submappen) van gegevens zodat het mailen vanuit Finder veel omslachtiger is.

Gr Paul

Heb je eventueel al de schijfbevoegdheden hersteld? Soms biedt dat ook soelaas bij problemen met software.

[code]
Schijfhulpprogramma > Herstel schijfbevoegdheden...
[/code]

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar wel een beetje 'met buien'.
Soms wel, soms niet?! Als ik Mail een keer sluit en herstart gaat het vervolgens wel goed.
Heb soms ook de indruk dat het samengaat met het gebruik van Mail in Full Screen.
Als mail gewoon in een window draait lijkt het zover ik mij herinner niet te gebeuren....

Helaas ook het herstellen van de schrijfbevoegdheden heeft niets opgeleverd.
Als ik Mail sluit, zie ik wel dat hij mail tracht op te starten. Het menu van mail verschijnt dan wel bovenin de grijze balk. Echter na de eerder genoemde 20 sec. verdwijnt hij weer (evenals het gekleurd draaiende waaiertje). Dus er lijkt min of meer wel een juiste poging te worden gedaan.

Dit betreft een MBP (nogmaals waarop het tot voor kort allemaal goed functioneerde). Op de IMAC werkt alles nog correct. Alle versies van de software is gelijk op beide computers.

Blijft toch maar een vreemd iets. Doet me denken aan diep duistere Windows-tijden, wel te verstaan: verleden tijden!!!!!

Gr Paul