Bijlagen in mail

Ik had in mail een foto-tje-( 97.4 kb)- meegestuurd naar een windoos ontvanger, helaas de bijlagen kon niet geopend worden. Ligt dit aan mijn instellingen in voorkeuren, of aan dat de ontvanger?,,,,,, Ik had dit gemaakt via 'Photoshop'

Groet van Gees[/img]

Bewaard als CMYK misschien? dan bewaren als RGB en opslaan als .jpg

[quote:702fae0d47="Fried"]Bewaard als CMYK misschien? dan bewaren als RGB en opslaan als .jpg[/quote:702fae0d47]

Is inmiddels veranderd, Bedankt!

extensie toevoegen aan het bestand lost heel veel vragen op van windows gebruikers. Altans met excel, word, powerpoint, etc

Gees, Je moet ergens in je menu van Mail.app de optie "stuur windows-compatibele bijlagen" aanvinken :wink: Dan kunnen windozers het ook gewoon gebruiken

[quote:4b3b2ee678="Gees"]Ik had in mail een foto-tje-( 97.4 kb)- meegestuurd naar een windoos ontvanger, helaas de bijlagen kon niet geopend worden. Ligt dit aan mijn instellingen in voorkeuren, of aan dat de ontvanger?[/quote:4b3b2ee678]

Heb je geprobeerd om Windows-vriendelijke mail te versturen (Bewerk > Bijlagen)
verder is het bekend dat Mail een aantal rare dingen kan doen met attachments. Recent stond daar in TidBITS een artikel over.

[quote:ffbcd04455="joram"]Gees, Je moet ergens in je menu van Mail.app de optie "stuur windows-compatibele bijlagen" aanvinken :wink: Dan kunnen windozers het ook gewoon gebruiken[/quote:ffbcd04455]

Ik zoek me suf, maar de door jou
bedoelde optie kan ik niet vinden (10.3.5)

Open mail -> nieuw -> bijlage -> onder in het venster staat aan te vinken: 'Verstuur Windows-compatibele bijlagen'. Dat is 'm. [OS 10.3.5; Mail 1.3.9 (v619)]

Of handiger nog:

“Edit - attachments - Always send windows friendly attachments” aanvinken en je zit altijd goed.

of in outlook expres staat aangevinkt dat het geen bijlagen kan openen.

daan.

Zoals hierboven reeds werd genoemd is het zaak om iedere bijlage die bij een windows-gebruiker kan aankomen te voorzien van de juiste extensie. De optie "windows-vriendelijke-bijlagen" heeft hier absoluut NIETS mee te maken.

Deze optie zou eigenlijk “verstuur mac-onvriendelijke bijlagen” moeten heten. Uit de bijlage wordt de zogenaamde “resource-fork” verwijderd, een stukje dat in de Finder zorgt voor het aanroepen van het juiste programma en dergelijke. Omdat dit gedeelte niets in Windows betekent wordt het verwijderd als de optie is aangevinkt om windows-vriendelijke bijlagen te versturen.

Nogmaals: bestanden voorzien van de juiste extensie…

Succes!

Allemaal waar en wel, maar hier gaat het gewoon om dat Windhoos zeer eng is qua foto's en enkel JPEG's kan openen met RGB als kleurenkanalen en iets als CMYK NIET aankan! Tenzij je het opent met PhotoShop for Windows of zo, dit probleem van dit draadje heb ik ook al een paar keer meegemaakt, omdat de drukker CMYK wilt en ik in CMYK maak en het dan ook zo doorstuur naar andere windows-gebruikers voor een beoordeling :-)

Het is rottig, maar CMYK JPEG’s daar heeft windows geen kaas van gegeten :slight_smile: en JPEG’s e.d. doen het in Mail goed bij mij, zonder die voorkeuren. (Zonder die voorkeuren heb ik wel probs met PowerPoint en Excel)