Bijlagen opslaan in Mail?

Hallo Hoe kan ik bijlagen cq foto's vanuit mijn Mail opslaan? Foto's slepen naar een andere map gaat prima, maar opslaan via een mijn muis met de CTRL toets werkt niet. De foto's die ik krijg wil ik allemaal bewaren en op een makkelijker manier bewaren. Zoiets in de trant van knippen en plakken, net als bij de Windows gebruikers.

Mac OS 10.1.5
768 mb
500Mhz
een “gewone” iMac dus, met niets bijzonders geinstalleerd

Groetjes een HELE tevreden Mac gebruiker trouwens

Klik 1 keer op het bericht met bijlagen. Ga dan naar je menubalk >/ Archief bewaar bijlage< Op je bureaublad bijvoorbeeld in een aangemaakte map.

[mod:3959a8a728=“Urbin”]tevens heb ik bij deze je bericht verplaatst naar i-Apps[/mod:3959a8a728]

Hoi, als ik de regel met bijlagen aanvink en ik kijk dan bij Archief staat er bij mij alleen: bewaar als....... en de kreet: bewaar BIJLAGE....... staat er NIET. Ksnap er geen snars van!

Groeten René

normaal gezien kan je ook gewoon de foto naar je bureaublad slepen, en daar wordt dan de file opgeslaan.

[quote:64ee6862b9="René Duynhouwer"]Hoi, als ik de regel met bijlagen aanvink en ik kijk dan bij Archief staat er bij mij alleen: bewaar als....... en de kreet: bewaar BIJLAGE....... staat er NIET. Ksnap er geen snars van!

Groeten René[/quote:64ee6862b9]

Het is ook de bedoeling dat je je mailtje niet eerst opent.
Je kan het betreffende mailtje vanuit het hoofdvenster 1 x aanklikken zonder te openen. Ga dan naar archief en bewaar de bijlage.

Slepen kan ook mits je de bijlage niet selekteerd. anders is de kans groot dat je een knipsel krijgt.

Als ik het bericht met eventuele foto's aanvink dan open die de foto's gelijk zodat ik ze kan zien. Iets verkeerd met mijn instellingen? Bijvb.: Download alle afbeeldingen enz in Voorkeuren----->Weergave ?

Er is een techniek in outlook die niet met mail communiceert. ik krijg van één iemand steeds foto's die ik met geen mogelijkheid uit die mailtjes kan halen.

de bijlagen worden niet herkend, (geen paperclip) en daarom geen “bewaar bijlagen als” functie.

screenshot is dan de laatste mogelijkheid… ?

Hier in het 1"ste mail venster gelijk als je mail opent kan je door 1 keer het bericht aan te klikken, via archief je bericht bewaren. Meer kan ik er ook niet van maken. :roll:

[img:4d14b666f8]http://www.urbin.demon.nl/Mailvoorbeeld-1.jpg[/img:4d14b666f8]

[quote:4d5d4baaf3="Jør"]Er is een techniek in outlook die niet met mail communiceert. ik krijg van één iemand steeds foto's die ik met geen mogelijkheid uit die mailtjes kan halen.

de bijlagen worden niet herkend, (geen paperclip) en daarom geen “bewaar bijlagen als” functie.

screenshot is dan de laatste mogelijkheid… ?[/quote:4d5d4baaf3]

Zeker een Windows NT mailserver ? Vraag aan die iemand of ze aan de attachements wel een extensie meegeven (dus .QSD .JPG .DOC ) etc.

Beste Urbin. Op deze site http://homepage.mac.com/rduynhouwer/PhotoAlbum32.html staat een afbeelding van mijn Archief in Mail en die ziet er anders uit. Ik gebruik OS 10.1.5 misschien is het bij Jaguar wel anders.

Groetjes René

Ongetwijfeld :roll: ! dacht al die aap vliegt eerder mijn reet uit. Tijd voor 10.2 René :wink:

Oke. Maar ik denk dat ik dan maar wacht op 10.3 Gezien op WWDC vond dat wel leuk en handig sommige dingen. Nog bedankt trouwens voor het proberen uit te leggen en te helpen zoeken.

Groetjes René

Any time ;)

Even terug naar je oorspronkelijke vraag. Misschien kan dit ook niet in 10.1.5, maar als ik ctr-klik op de bijlage in het mailtje, dan krijg ik o.a. de optie 'bewaar bijlage'. Gisteren nog zonder problemen gedaan om ontvangen foto's naar iPhoto te verhuizen. Maar slepen naar het bureaublad moet zeker ook in 10.1.5 kunnen.

Ook niet met CTRL. Maar slepen naar bureaublad gaat wel. Doe ik ook meestal maar is een beetje omslachtig vind ik. Voor de rest allemaal bedankt.

Groetjes René.

www.homepage.mac.com/rduynhouwer

nogmaals, het kan voorkomen bij berichten uit een pc outlook dat bijlagen helemaal niet worden herkend als bijlagen; maar wel zodanig worden getoond. Ik krijg dus geen paperclip, maar wel een foto voorvertoning. ctrl klik sleep bureaublad NOT! :( bewaar blijlagen NOT! :(

:?

Kun je in dat geval geen kopie maken van de afbeelding? Of desnoods het mailtje bewaren als plaatje.

ja, een screenshot kan natuurlijk altijd. is lastig als de afbeelding niet in het venster past. Ze moeten gewoon opzouten met die outlook herrie.