Bijna geen contrast in beeldscherm

Vanmorgen met mijn I Mac gewerkt (2008, 24 inch) niets aan de hand.
Twee uur later zet ik de computer weer aan en geeft het beeldscherm alle kleuren negatief weer en met bijna geen contrast.
Ik snap hier niets van.

Heb bij toegankelijkheidsopties inmiddels de kleuren weer omgekeerd naar normaal, die zijn dus weer goed.
Maar het beeldscherm is nog steeds sterk overbelicht, contrast aanpassen helpt niet.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Met de knopjes F1 en F2 is de helderheid aan te passen, of bedoel je dat niet?

Anders even bij kleurprofielen kijken of het goed staat.

De knopjes F1 en F2 hebben nauwelijks effect, er hangt een hele witte waas over het scherm, alsof ik door de mist heen aan het kijken ben.
Bij kleurprofielen staat de I Mac geselecteerd.

Herstart eens.

Dat heb ik al een aantal keren gedaan, helaas zonder resultaat.

Misschien opnieuw kalibreren via systeemvoorkeuren -> beeldscherm -> kleur?

Dat heb ik net geprobeerd, helaas ook zonder resultaat.

Probeer dan eens een [url=http://support.apple.com/kb/HT1379]PRAM reset[/url]. Dat hersteld een aantal fabrieksinstellingen.

Staat bij toegankelijkheidsopties het contrast helemaal links? Bij mij met Snow Leopard staat aan de linkerkant "Normaal" en rechts "Maximum".

Ik heb de PRAMreset gedaan, helaas zonder resultaat, de mist op mijn scherm blijft.
Bij de toegankelijkheidsopties staat het contrast helemaal links.
Ik begin te vrezen dat er echt wat met het beeldscherm zelf aan de hand is (hardware), de andere functies van de computer werken namelijk wel gewoon.
Maar mocht iemand nog andere tips hebben, graag!
En alvast bedankt voor de reacties die ik tot nu toe heb gekregen.

Als je googled op "imac screen foggy" dan kom je bij allerlei discussies over condensatie achter het glas. Ik neem aan dat je dat al uitgesloten hebt? Want condensatie laat meestal eerder vlekken zien i.p.v. een compleet wazig scherm. Mij lijkt het nu ook een hardware probleem te zijn.

[quote=4387 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/bijna-geen-contrast-in-beeldscherm#post-2504060 time=1356357664]...geeft het beeldscherm alle kleuren negatief weer?[/quote]

Als ik dit lees denk ik gelijk aan de instellingen voor visueel gehandicapten.

[img]/uploads/community/9380a9b395e5266982e62489ac4e92c3661a23eb_0.png[/img]
[img]/uploads/community/eff40fb52f08ed241a8e9ccff1d109c29a2373b7_0.png[/img]

Ja Night, maar dat had de TS al gevonden (zie OP) en die negatieve kleuren zijn dan ook weer goed, maar het contrast is nog [i]niet[/i] goed.

Dat kan (zoals ook te zien is op het onderste plaatjs) met stap 2 én 3. Maar ik geloof dat hij stap 2 al heeft gedaan.