Bill Gates: Cellphone will beat iPod

[url=http://money.cnn.com/2005/05/12/technology/personaltech/gates_cellphones.reut/index.htm?section=cnn_topstories]Bill doet het weer.[/url] Maar wat denken jullie? Krijgt hij gelijk?

Ja.

de beurskoers van Apple denkt ook dat Bill gelijk krijgt.

zeer goed mogelijk. Als ik een nieuwe GSM zou kopen zou de SE W800i of de K750i een grote kans maken vanwege de MP3-speler.

Wat is die gast toch lelijk, net als zn computers 8)

Maar ik moet toegeven, ook ik wacht al een tijdje op mn Apple iPhone met ingebouwde BT, QT, iSync, iCal etc

[quote:587f2ad687="krachtboek@mac.com"]Wat is die gast toch lelijk, net als zn computers 8)[/quote:587f2ad687]

Stuur eens een link van een plaatje met een computer van Bill. Even linkje plaatsen. Nog nooit gezien namelijk.

Ook ja.

Kleine mobiele apparaten gaan steeds meer op elkaar lijken en nemen steeds meer functies van elkaar over. Uiteindelijk zullen apparaten met maar één functie het niet overleven.

Maar dat zal nog wel een jaar of 2 duren. En misschien heeft Apple tegen die tijd weer iets nieuws wat minstens net zo populair is als de iPod.

Ben jij trouwens familie van dit hoog bezoek?

Sterker nog: niet alleen het apparaat, maar ook de software. iLife bestaat nu uit een aantal applicaties. Dat zal in de toekomst ook samengevoegd worden tot een iApp. Nu al video in iPhoto en iTunes, over een x-tijd zal dat allemaal één zijn.

Telefoons hebben nu al camera’s en geluid/mp3/radio, in de toekomst zullen die apparaten beter worden en nog meer kunnen. Dan noemen we de telefoons van nu koelkasten. En de software van nu (OS X) als we nu MacOS 7 of Windows 3.x zien.

Het leuke aan de toekomst: we weten nog niets zeker en moeten afwachten :slight_smile: We zullen het zien, we spreken elkaar over 10 of 20 jaar nog wel :slight_smile:

Ik denk dat het nog niet zo'n vaart gaat lopen, ik denk dat het gros van de mensen kiest voor een losse mp3 speler ipv een mobieltje.

Maar Apple zit ook niet stil, er zijn sterke geruchten dat Apple samen met Motorola in Juli al met een eigen mobiel komt met iTunes Mobile

[quote:87fe7f22e4]Stuur eens een link van een plaatje met een computer van Bill[/quote:87fe7f22e4] Met Bill's computers bedoel ik natuurlijk alle Winbakken, niet dat ie ze zelf in elkaar heeft geknutseld hehehe

[img:87fe7f22e4]http://news-service.stanford.edu/news/2002/may1/gifs/Gates_computer_180.jpg[/img:87fe7f22e4]
toch zijn ze lelijk. beide.

[img:87fe7f22e4]http://www.reviewjournal.com/lvrj_home/2005/Jan-06-Thu-2005/photos/apple.jpg[/img:87fe7f22e4]
In his dreams…

Onzin. Je hebt ook echt hele mooie computers die niet van Apple zijn... Jammer dat ze niet op Mac OS X draaien, maar niet alleen Apple heeft prachtige machines hoor.

en daar zou ik dan wel eens een fotootje van willen zien. ik heb een computer nooit echt mooi kunnen vinden. Zelfs een alienware pc kan me nou niet echt warm krijgen. Moet eerlijk zeggen dat apple ook niet altijd even goed mijn smaak is geweest in het verleden, maar wat apple laatste jaren presteerd qua design kan ik niet vergelijken met wat andere fabrikanten met design proberen. het wordt dan al snel een circus met toeters en bellen en kleurtjes en blacklight en en en.... Een egaal zwart bakkie bijvoorbeeld is nog enigzins neutraal maar om nou te zeggen dat t mooi is?

[quote:1be72eca22="scheppervanhemelenaarde"][url=http://money.cnn.com/2005/05/12/technology/personaltech/gates_cellphones.reut/index.htm?section=cnn_topstories]Bill doet het weer.[/url] Maar wat denken jullie? Krijgt hij gelijk?[/quote:1be72eca22]

ja… helaas voor hem is de gsm van de toekomst een omgebouwde ipod shuffle :stuck_out_tongue:

voice dailing is DE klller functie :wink:
en een zachte stem vertelt u de zwoelste sms’jes (ook random)

Ik [b:205082c8ee]wil[/b:205082c8ee] helemaal niet kunnen bellen met m'n MP3-speler!

Tja, overleefd de mobiele telefoon het wel kun je beter zeggen. Het steeds kleiner en krachtiger worden van apparaatjes doet mij eerder vermoeden dat telefoneren slechts een kleine bijzaak zal worden, geintegreerd in handheld van alles in 1 kastjes.

[quote:ec1546d4b7="Nikita"]Ik [b:ec1546d4b7]wil[/b:ec1546d4b7] helemaal niet kunnen bellen met m'n MP3-speler![/quote:ec1546d4b7]

ben ik het mee eens ik vind dat je mp3-speler gewoon is om muziek mee af te spelen en niet meer. Ik ben niet zo iemand van alles in mekaar.

Trouwens, Gates heeft wel vaker wat gezegd wat niet waar bleek in-the-end, waaronder:

• Internet zou geen lang leven beschoren zijn

• OS/2 werd het helemaal, niet Windows!

En dit staat d’r ook nog in het interview:

[quote:23cc50c167=“Bill Gates”]“You can make parallels with computers: Apple was very strong in this field before, with its Macintosh and its graphics user interface – like the iPod today – and then lost its position,” Gates said.[/quote:23cc50c167]

Hier wil ik toch eventjes een kanttekeningetje bij plaatsen dat MS onder leiding van Gates de interface van de Macintosh 's goed heeft bekeken en vervolgens het schaamteloos heeft gekopieerd, vergelijk Windows 3.0 e.d. maar 's met de eerdere MacOS versies (metname de knoppen in de titelbalk en de titelbalk zelf, dat is gewoon geen toeval!)

tja en dan hebben we het nog niet eens over de levensduur van zo'n ding gehad qua batterij verbruik want een harde schijf en dan ook nog bellen met zo'n multi functioneel apparaat, hoe lang gaat dat goed ???

gesprekstijd van 3 uur en dan weer op zoek naar een stopcontact om de boel op te laden ? of worden ze voorzien van zonnecellen ?

ik wil niet 1 ding wat alles mattig tot goed combineert

ik wil voor alles het beste

een goed mobieltje
een goede digitalecamera
een Ipod (de beste mp3speler)
een blackberry (voor emails)

en niet iets wat dat allemaal combineert

[quote:fb2acca54b="pascal75"]of worden ze voorzien van zonnecellen ?[/quote:fb2acca54b]

Dan worden ze onbetaalbaar man… Zo’n ding heeft wel veel zonnecellen nodig en niet van de rekenmachine-kwaliteit :?