bin-files

Ik heb een groot bestand uit een nieuwsgroep gedownload. Dat bestaat uit tientallen bin-files van bijna 7 mb per stuk en hebben de extensie .bin. De bestanden hebben een toast icoontje dus ik probeerde het een en ander met Toast maar zonder succes. Ben een beetje een leek op nieuwsgroepgebied dus wie kan mij helpen?

Ik draai OSX 10.3.3 en ik heb Toast 6.03

Thanx.

Heb je ze al eens op stuffit gesmeten?

[quote:b7807179d7="angorawol"]Heb je ze al eens op stuffit gesmeten?[/quote:b7807179d7]

Ben ik nu mee bezig. Stuffit crasht alleen als ik er meer dan 5 tegelijk erop keil. Ben nu dus heel omslachtig steeds een paar aan het doen.

probeer het eens met gumby. is wel te downloaden via versiontracker.com het schijnt een goed plak programma te zijn.

gr J

ππ

[quote:61f8ae0eac="johnny_cash"]ik denk dat het hier om een windows bin gaat dus heb je ook een .cue nodig wil je deze in mac openen dan kun e dit met behulp van binchunker deze zet .bin en .iso om zodat je ze kunt mounten in os x![/quote:61f8ae0eac]

Ik denk niet dat het een windows bin is aangezien ik het van een mac nieuwsgroep heb gehaald.

Gumby vraagt om een rar file dus ik denk dat het niet het goede programma voor dit is.

Bij het uitpakken met Toast lijkt het wel of het met Toast moet lukken. Alleen kan ik sommige bestandjes niet uitpakken met stuffit. ik denk dat er een paar corrupte bestanden tussen zitten.

Bummer

Die kans is natuurlijk groot, wat ook kan is dat de files niet compleet zijn, maar in delen gesplitst werden om te kunnen mailen via het usenet.

[quote:0432e6f1ca="angorawol"]Die kans is natuurlijk groot, wat ook kan is dat de files niet compleet zijn, maar in delen gesplitst werden om te kunnen mailen via het usenet.[/quote:0432e6f1ca]

Ze hebben wel allemaal dezelfde grootte. Behalve de laatste natuurlijk.

Als je met Ctrl-klik bij 'Open with' kijkt, staat Toast dan als default? zo ja, wat gebeurt er als je stuffit als default maakt?

BTW welke versie stuffit gebruik je?

[quote:7d248ae03a="nillio"]Als je met Ctrl-klik bij 'Open with' kijkt, staat Toast dan als default? zo ja, wat gebeurt er als je stuffit als default maakt?

BTW welke versie stuffit gebruik je?[/quote:7d248ae03a]

Hij loopt nog steeds vast. Ik gebruik 7.03
Even kijken of er nog updates zijn

Kun je in Stuffit niet kiezen voor Join? En dan de eerste file selecteren? Of heb je dit al gedaan?

Stuffit 8 trekt het ook niet. Hij loopt vast bij bepaalde files en zegt dan dat ze corrupt zijn. Is er iemand die wel vaker via nieuwsgroepen bestanden binnenhaald? Ik gebruik MT-Newswatcher (freeware)

[quote:810a9dd173="gerror"]Is er iemand die wel vaker via nieuwsgroepen bestanden binnenhaald?[/quote:810a9dd173]

Ik heb mijn hele 80 GB harddisk vol getrokken vanuit nieuwsgroepen (met Unison), maar volgens mij nog nooit BIN bestanden tegen gekomen. Unison plakt wel alles zelf aan elkaar, misschien moet je die ook eens proberen.

MT-Newswatcher plakt de files ook aan elkaar, tenminste dat is mijn ervaring. Ik gebruik trouwens Hogwasher.