.bin (geen film) uitpakken

Ik heb een patch opgestuurd gekregen van de fabrikant met de extentie .bin (dus zonder ceu file) voor mijn dvd dpeler, die op cd gezet moet worden. Nu staat er in de beschrijving dat het bestand het beste met windhoos xp gebrand kan worden.

Ik heb het het bestand via toast, stuffit en gumby geprobeerd uit te pakken, maar helaas…

Wat moet ik hiermee, is er een programma wat er wel wat mee kan?

volgens mij kun je de .bin verwijderen en dan proberen of er .zip of .sea of .sit erachter te zetten, dan opent ie vanzelf. .bin wordt er door een windhoos mail machine achter gezet als er geen extensie achter staat oid. ik maak dit veel mee met .eps of .pdf bestanden

Volgens mij moet je de .BIN gewoon op toast kunnen droppen, die moet deze kan gewoon herkennen...

Alleen heb je kans dat ie alsnog naar een CUE file vraagt…

ik heb je tip geprobeerd, maar dat werkte ook niet... Stupid windhoos :evil:

@maceddy: inderdaad, hij vraagt om de .cue file, had ik al geprobeerd. :frowning:

In wind0wz kan je winiso (demo) gebruiken voor het uitpakken, converteren en toevoegen van bestanden. Bij de Mac kan je inderdaad een 'alles' uitpak programma proberen te gebruiken, wellicht te vinden op [url=www.versiontracker.com/]Versiontracker[/url]

Met Toast is het mij eerder wel gelukt, er zal wel een 1 of een 0 verkeerd staan doordat het een pc bestand is. In zo’n geval heb ik wel eens een cue file zelf geschreven :o. Met een teksteditor open je een soortgelijke cue van een ander bestand en past de bestandsnaam aan die in de tekst staat. Wel even kijken of de datamode klopt (zoiets als de grootte blokken/sectoren).

Roxio Toast Titanium help zegt het volgende:

To record a BIN/CUE file pair to a disc:

[list:8d9175e599]1Click the Copy tab, then click the Disc Settings button (or the disc title). The Disc Settings drawer opens.

2 In the Disc Settings drawer, click Advanced, then select the Bin/Cue Files option.

3 You can add your files in any of these ways:
• Drag a Cue or a Bin file into the content area from the hard disk.
• Click Select. The Choose a File dialog appears, where you can browse your hard disk for a Bin or Cue file. When you locate the file, select only one and click Choose.
Regardless of whether you add the Bin or the Cue file, Toast adds the other automatically.

4 Click the red Record button.

5 When prompted, insert a disc into the currently selected recorder. [/list:u:8d9175e599]

Toast displays a progress bar as it copies your Bin/Cue file pair to disc

Ik zal het nog wel eens proberen, anders mail ik het wel naar een kennis met windhoos, dan moet het in ieer geval goed gaan, in ieder geval bedankt voor de tips!