Biometric Security

Wat vinden jullie van deze devices. Wel cool toch? Ik heb natuurlijk ook (net als Macattack) geen staatsgeheimen op m'n laptop maar het is toch een lekker gevoel dat m'n files safe zijn. Dit staat in ieder geval op nummer 1 op m'n lijst van gadgets die ik moet hebben. (WiFi, Bluetooth op 2 en 3) Check www.digitalpersona.com en www.identix.com (de PC Card versie wil ik hebben) Sony schijnt ze ook al op de markt gebracht te hebben. (zelfs in Memory Stick formaat) Jammer dat ze nog niet standaard in laptops worden ingebouwd maar dat is iets voor de toekomst.

Een beeke overdrevenn om uw PCke daar mee te beveiligen, niet? Ik vrees dat windows het grootste probleem is in uw onveiligheidsgevoel.

Nee man, heeft niks met Windows te maken, ik vind ze alleen coole gadgets, veel beter dan passwords alleen. Dit is voor mensen die wat "meer" zoeken, wie had dat ook alweer gezegd?

Ik zou dan toch een irisscanner nemen, stel je voor dat ze je vinger afhakken om je computer te kunnen hacken :P

Ik neem aan dat het wel een warmte sensor heeft zodat ze niks aan m'n afgehakte vingers hebben. :lol:

20 sec in de microwave :lol:

OK you got me. Jij bent wel erg pessimistisch over deze devices. :mrgreen:

[quote:93984fc5d6="MacAttack"]Ik zou dan toch een irisscanner nemen, stel je voor dat ze je vinger afhakken om je computer te kunnen hacken :P[/quote:93984fc5d6] Nou, toch liever m'n vinger eraf dan m'n oog eruit.

Een dood oog wordt niet herkend door de iriscanner. 8)

Maar het zijn idd wel coole gadgets die dingen, zo’n dingen worden ooit wel een standaard op een computer.

De Fujitsu Siemens Celsius is een van de weinige laptops die al standaard is uitgerust met een fingerprint scanner. Kijk op http://www.fujitsu-siemens.com/rl/products/workstations/mobile/celsiusmobile/celsiusmobile_h.html

Jawel, een van m'n voorspellingen is in ieder geval een feit, de Samsung X10 is na de Fujitsu Celsius al de tweede laptop met de optie van een fingerprint recognition systeem. Ik denk dat meer laptops zullen volgen, waar blijft Apple eigenlijk, Apple is toch altijd een first mover, of niet?

http://www.samsung.com/Features/TechnologyLeadership/Exhibition/CeBIT2003/