Bios versie

Hoe kan ik bij een ibook G4 de bios versie nakijken ?

Heeft een Apple uberhaupt wel zo iets als een bios? (mss een domme vraag) :D :lol:

Als ik op Google kijk zie ik alleen resultaten voor Windozen.

Het enige wat daar voor doorgaat is denk ik de open firmware...

Apple computer bevatten geen BIOS maar iets dat Open Firmware noemt.

Is die open-firmware dan hetzelfde als een bios ? Indien zo hoe kan je dan nakijken wat voor een versei het is ?

volgens mij gewoon onder apple, overdeze mac, meer info, en dan bij hardware staat : Opstart-ROM-versie: 4.9.1f1

[quote:69fbddc800="jph"]Is die open-firmware dan hetzelfde als een bios ? Indien zo hoe kan je dan nakijken wat voor een versei het is ?[/quote:69fbddc800] Neen dat is niet hetzelfde. Net zoals de BIOS zorgt het er wel voor dat je Mac kan opstarten maar daar eindigt de gelijkenissen (bij mijn weten). Open firmware bevat veel mogelijkheden. Je moet eens Googlen hierop. Waarom wil je trouwens persé weten welke versie je hebt?

Is het bij Apple niet d.m.v. een Kernel i.p.v. Bios??

[quote:e5602ff369="Jello"]Is het bij Apple niet d.m.v. een Kernel i.p.v. Bios??[/quote:e5602ff369] Officiële naam is Open Firmware. Zie onder andere op [url=http://www.kernelthread.com/mac/osx/arch_boot.html]deze[/url] website met wat meer informatie hierover.

[quote:e5602ff369]This page contains a brief description of the Mac’s firmware (analogous to the PC BIOS in many respects), the bootloader, and the typical Mac OS X boot up sequence.[/quote:e5602ff369]

Waarom ik persé wil weten welke bios versie ik heb. Zomaar, ik heb die ibook nog maar een paar maanden na jarenlang met een wins laptop gewerkt te hebben. Bij intel based pc kan je de bios upgraden in geval van problemen. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik problemen heb ,maar was gewoon nieuwsgierig.

[quote:cf224d0289="jph"]...na jarenlang met een wins laptop gewerkt te hebben. Bij intel based pc kan je de bios upgraden in geval van problemen. [/quote:cf224d0289]

Whahahahah, dáár heb je het al… windows…problemen

Kuch

Sorry
kón het gewoon ff niet laten
hihihihi