Bit rate verhogen in DVD studio 5

Ik heb mijn DVD af, maar ik heb nog 4,5 gig over op mijn DVD over. Nu wil ik de bit rate iets verhogen om op die 4,7 te komen. (of nog hoger voor een DUAL DVD) Nu verander ik die instelling, maar die 4,5 blijft staan ok al doe ik een bit rate van 10. Is het nu niet meer mogelijk om de Bit Rate te verhogen of moet ik het anders doen?

:?

PS Super programma, DVD Studio pro 5! :wink: :stuck_out_tongue:

Hoge bitrates kunnen problemen opleveren met DVD-spelers; deze kunnen gaan stotteren omdat ze de data niet snel genoeg kunnen lezen / decoderen.

Ik zou als de kwaliteit goed is de instellingen gewoon laten staan.

Okey dat wist ik niet, maar ik wil de kawiteit wel iets om hoog. Ik vind hem net iets te blokkerig. Maar kan ik dat nu nog doen? Het project is af en staat klaar om weer te branden in DVD studio.

8)

De space indicator van DVD SP werkt niet altijd even lekker. Soms geeft hij niet goed aan hoe groot je DVD gaat worden. Je kan je video wel op betere kwaliteit krijgen alleen moet dat wel binnen het bit budget. Zoals zakalwe als zegt is een te hoge bitrate niet gewenst. Een normale DVD heeft een bit budget van 9800 kbps, indien je multi angle gebruikt is dit 8000 kbps. Deze bitrate wordt gebasseerd op zowel de bitrate van de video als op de bitrate van de audio. Wanneer je dus je audio niet encodeert dan kan je van het totale budget al 1536 kbps af halen (bitrate PCM audio). Gebruik je meerdere audio lagen dan moet je deze ook van de totale bitrate aftrekken. Bij gebruik van meerdere audio lagen is het daarom ook aan te raden om audio naar AC3 om te zetten (zit in compressor). Op het internet zijn genoeg bitrate calculators te vinden die de hoogst mogelijke bitrate voor je uit kunnen rekenen. [url=http://dvd-hq.info/Calculator.html]Bitrate Calculator[/url]. Je zult ook zien dat je voor de hoogste qualtiteit, indien er genoeg ruimte is op de DVD, CBR (constant bitrate) geadviseerd wordt. CBR neem het meeste ruimte in beslag en geeft volledige qualiteit aan elk frame, in tegenstelling tot VBR (variable bitrate) die een meer of minder comprimeerd aan de hand van de complexheid van het frame.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, grt Ronnie

Bedankt voor je antwoord/uitleg. Hier kan ik zeker wel wat mee. :)

Super.