bitmap naar vector

Op welke manier kan ik een bitmap afbeelding op een deftige manier omzetten naar een vector afbeelding, of is het niet mogelijk om daar goede resultaten mee te behalen? Ik heb via google een aantal manieren gevonden en uitgeprobeerd, maar het resultaat was telkens maar zozo ...

Maak er eens een pdf van zal je zien dat het er dan gelijk stukken beter uit zal zien. Een pdf trekt het glad zoals het uiteindelijk gebruikt gaat worden.

Waarvoor wil je gaan converteren? Moet je iets extreem opblazen of wil je gewoon persé dát bestand in vector hebben :roll: De simpele niet zo elegante manier is met behulp van Adobe Streamline (werkt alleen onder OS9) de mooiste elegantste manier is het namaken/overtrekken in Illustrator. Via Flash kan je ook nog bitmaps converteren naar vector met die functie "trace bitmap". Vervolgens kan je dat weer exporteren als .eps naar Illlustrator :wink:

PDF maakt het glad? Jeetje, dit is zeer nieuw voor me! De enige tip wat ik kan geven is Adobe Streamline 4.0. Is overigens in het classic draaiend programma waar de ontwikkelingen van gestopt zijn voor jaren. Jammer genoeg. In dit programma kun je afhankelijk van je origineel het overtrek proces enigzins sturen.

Gewoon (over)tekenen in Illustrator. Moet niet zo moeilijk zijn, de originele ontwerper zal het zelf ook ooit gedaan hebben.

Resultaat wordt het beste en je krijgt een ‘licht’ bestand met niet teveel ankerpunten.

Maar zet de afbeelding maar online. Kunnen we ook zien hoe moeilijk het is.

Het gaat om de volgende tekening:

[img:3a7a57e731]http://users.skynet.be/staalhandel.vaesen/sierpunt1.gif[/img:3a7a57e731]

Die zou ik dat willen vectoriseren om die dan terna in een advertentie te kunnen gebruiken.

Is dit de enige originele afbeelding die je hebt? Heb je 'm ook groter? Hoeveel dpi is ie?

Vroeg ik me ook al af ja.

Ja, inderdaad.. ligt er voornamelijk aan wat het eindresultaat is, Wanneer ie zo klein blijft als voorbeeld dan hou je er allebei weinig van over áls je hem in een bijvoorbeeld "kranten"advertentie plaatst!

Vroeger gebruikte ik hiervoor Adobe Streamline…

:expressionless:

nee, dit is het enige prentje dat ik heb. Die mensen zeiden gewoon van: "prentje vind je op onze site", de rest verzin je er zelf maar bij

Er is een plugin voor PhotoShop die een beetje een kruizing is tussen smartblur en find edges. Deze plugin is om zeer sterk te interpoleren, maar een mooi strak plaatje over te houden. Het is niet overal goed voor, maar wordt veel gebruikt om internet afbeeldingen voor te bereiden voor drukwerk. Volgens mij zeer geschikt voor jouw voorbeeld.

Helaas ben ik de naam even kwijt :frowning:

Die plugin is Genuine Fractals, meen ik. http://www.lizardtech.com/solutions/photo/

Klopt! Ik heb er indrukwekkende voorbeelden van gezien.

bedankt!

Ik zou het doen met Macromedia Freehand, die heeft in tegenstelling tot Illustrator een 'trace' tool.

Je kunt dat het detailniveau zeld instellen > tracen > als laatste met de hand de ankerpunten nog wat fine-tunen.

Is zoiets als Streamline maar dan hoef je niet naar OS9!

[quote:7b52a4b85e="Thom"]Ik zou het doen met Macromedia Freehand, die heeft in tegenstelling tot Illustrator een 'trace' tool.

Je kunt dat het detailniveau zeld instellen > tracen > als laatste met de hand de ankerpunten nog wat fine-tunen.

Is zoiets als Streamline maar dan hoef je niet naar OS9![/quote:7b52a4b85e]

Heeft Illustrator geen trace tool???
Wat is dit dan!!!
Ik bedoel dat GELE Tooltje…

[img:7b52a4b85e]http://httpd.chello.nl/m.vandenheuvel8/images/trace.jpg[/img:7b52a4b85e]

Groet
Marijn

Ja hebt gelijk, ik zie het. Maar probeer daar maar eens het plaatje waar deze thread over gaat over te trekken.

Ja das weer een ander verhaal...... :wink:

De gouden tip: dat gaat je niet lukken. Zeur de eigenaar van het plaatje de kop gek voor een groter origineel of wees creatief en maak er een helemaal zelf. Elke vorm van tracen op zo'n lullig plaatje is volledig zinloos en tijdverspilling.

Krijgen we na zoveel behulpzaam advies ook het eindresultaat te zien??