Bitrate voor een Xvid?

IK heb nu al weer een aantal Xvid's gemaakt met ffmpeg en nu heb ik d-vision eens gebruikt om te kijken wat het het verschil is. In d-vision zit geen bitrate calculator maar het werkt wel erg fijn vind ik. Nu heb ik alleen een probleem: ik reken de bitrate uit met ffmpegx of met een standalone bitrate convertertje en krijg bij beide programma's op 2 of 3 kb/s na de zelfde uitslag! mooi denk ik.. zo zal het dan wel lukken. Maar nee hoor ik had het berekend voor 1400 mb en er komt elke keer 1150 mb uit. Raar is dit toch? dus de bitrate die d-vision gebruikt is anders ofzo?. Weet iemand hier iets over. voor mij is bitrate een bitrate. of heeft het er misschien iets mee te maken dat ik de film crop en dus een 25 % minder converteer. Hoe reken ik dit dat uit.

gr J

D-vision gebruik ik niet meer, maar volgens mij is de bitrate die je in dit programma moet opgeven de audio+video bitrate. Ffmpegx berekend alleen de videobitrate, maar "kijkt" tijdens de berekening wel naar de waarde in het audio bitrate tabje. Als je dus op 1400 mB uit wilt komen in D-vision, dan moet je bij de bit waarde die je daar gaat invullen nog de audio bitwaarde bijtellen. Als ffmpegx als waarde 900kbit geeft, dan moet je er nog 128 bij optellen(of een andere waarde die je in ffmpegx hebt opgegeven in het audio tabje).

D'r gaat nu wat dagen idd. dus de bitrate berekend door bitratecalculator plus 128 voor het geluid!. That make's sense indeed

bedankt

J