BitTorrens Anoniem downloaden?

Als je daar een andere ip invoer, kan je dan anoniem downloaden? :? (Dingen downloaden die natuurlijk compleet LEGAAL zijn):wink:

[img:a955652e93]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4977[/img:a955652e93]

Nee, het zal je download alleen maar vertragen.

nee volgens mij lukt dat niet omdat ze op de eenof andere manier toch op de originele ofzo komen! maar misschien iemand anders die meer verstand heeft van serverachtige dingen?

hey

nee zal niet werken.
De enige manier om anonym te dl’en is om je adres te spoofen.
En dan nog laat je sporen na
Waarom zo anonym, is iedereen zo paranoia.

greetzz

BitTorrent is niet echt anoniem te noemen.

Zie de website van Dr. Johan Pouwelse van de TUDelft en dan met name: A Measurement Study of the BitTorrent Peer-to-Peer File-Sharing System by J.A. Pouwelse, P. Garbacki, D.H.J. Epema, H.J. Sips

[quote:4afdcd755a=“A Measurement Study of the BitTorrent
Peer-to-Peer File-Sharing System”]Experimental setup

The second part of our software is used for monitoring the actual peers in the system. The Hunt script selects a file to follow and initiates a measurement of all the peers downloading this particular file, the Getpeer script contacts the tracker for a given file and gathers the IP addresses of peers downloading the file, and the Peerping script contacts numerous peers in parallel and (ab)uses the BitTorrent protocol to measure their download progress and uptime. The Hunt script monitors every active Suprnova mirror once per minute for the release of new files, and once a file is selected for measurement, the Getpeer and Peerping scripts are also activated every minute. [i:4afdcd755a]So we are able to obtain the IP addresses of the peers that injected new content and we can get a good estimate of the average download speed of individual peers[/i:4afdcd755a].

(…) In all our measurements we obtained a peer coverage of over 95 %. [/quote:4afdcd755a]

Je bent normaal gesproken dus te traceren, tenzij je bewust actie onderneemt door bijvoorbeeld constant op verschillende W-LAN’s in te loggen met een gespoofed MAC-adres etc.

Noem eens drie dingen die je legaal download via Bit Torrent?

Nee je laat altijd sporen na tenzij je echt zo’n nerd bent die dat weet te omzeilen. Ach en wat heb je te verbergen?

Als je daar een ander IP invult (en de tracker doet er iets mee) zullen je downloads waarschijnlijk een stuk trager gaan (als ze nog werken). Anoniem downloaden is niet mogelijk. Als je het risico niet durft te nemen, dan doe je maar niks :)

[quote:63a01ab29d="Meneer Guggenheimer"]Noem eens drie dingen die je legaal download via Bit Torrent?

Nee je laat altijd sporen na tenzij je echt zo’n nerd bent die dat weet te omzeilen. Ach en wat heb je te verbergen?[/quote:63a01ab29d]

Podcasts, filmpjes van weblogs en linux ISO’s :slight_smile:

Dat zijn inderdaad drie legale dingen!

En natuurlijk je eigen foto’s die via bit torrent weer op je nieuwe hardeschijf staan nadat de vorige stuk was gegaan en de hond al je backups had stuk gebeten!

:stuck_out_tongue:

Biggetjes houden alles in de gaten vertelde een ene meneer de Vries aan me. :P

Kan toch gewoon via een proxy, Jap bv, is nog gratis ook. Theoretisch ben je nog op te sporen maar in de praktijk ech nie...

hey

In de praktijk ben je wel degelijk via een proxy te traceren.
Het is een hoop werk. maar met wat medewerking is het zeker niet onmogelijk

er zal ongetwijfeld een manier zijn om anonym te surfen maar makkelijk en snel zal het niet zijn.

greetzz

Dank voor de reacties. :) Ik vroeg me het alleen af of het mogelijk was. Ik denk dat ik maar verder gaat downloaden van legale dingen. :wink:

Iedereen is hierom para. Ik hoop dat het gelul is en alleen maar dreigingen zijn

[quote:0b74cc247b]

Stichting Brein stuurt vorderingen

Gepubliceerd op vrijdag 11 maart 2005

(P7) Stichting Brein stuurt één dezer dagen vorderingen naar internetaanbieders, bedoeld voor hun klanten die muziek illegaal aanbieden.
Na ettelijke dreigingen met het versturen van vorderingen, maakt Brein die nu effectief, zo verneemt Planet Multimedia uit betrouwbare bron. Brein is een stichting die rechtenschending opspoort.

Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, zegt aanvankelijk: “We zullen half april mededelingen doen.” Maar uiteindelijk bevestigt hij dat vandaag en/of begin volgende week de mensen die muziek en films uploaden waar rechten op rusten, zoals onder meer ruildiensten als Grokster en Kazaa, vorderingen ‘op de mat’ zullen aantreffen.

Maar Brein kan de vorderingen niet direct sturen naar de van rechtenschending verdachte personen. Brein heeft namelijk de adressen van hen (officieel) niet. De stichting heeft enkel IP-nummers en soms e-mail adressen. De adressen zijn in handen van de providers. “We vragen inderdaad providers om de vorderingen door te sturen.”

Het gaat volgens Kuik om een eis aan de uploaders van muziek en films om te stoppen met aanbieden daarvan, onder dreiging met een dwangsom en schadevergoeding.

Providers werken mee
Er blijken inmiddels afspraken te zijn gemaakt over de versturing. De woordvoerster van KPN, die spreekt namens de internetaanbieders Planet Internet en Het Net, zegt de vorderingen door te zullen sturen: “We verstrekken niet de gegevens van onze abonnees aan Brein, maar sturen de vorderingen wel door naar abonnees.”

De woordvoerder van Essent Kabelcom, exploitant van @Home, hanteert dezelfde opstelling: “We moeten abonnees op de hoogte stellen, ze moeten weten dat als ze geen gevolg geven aan de eis, en als ze de wet blijven overtreden, er een dagvaarding van het openbaar ministerie kan komen met vervolging.” Ook Wanadoo sluit zich hierbij aan en meldt de vorderingen door te zullen sturen.

Tiscali zal de vorderingen van Brein eveneens doorgeven aan haar abonnees. “Tiscali is zelf ook filmproducent, bijvoorbeeld met ‘0605 - De Film’ van Theo van Gogh. Dus Tiscali werkt graag constructief mee aan de bestrijding van piraterij door Brein”, aldus de provider.

Xs4all zal geen vorderingen doorsturen naar abonnees. “We hebben niets vernomen van de Stichting Brein, maar ons standpunt is daar bekend. We zijn geen verlengstuk van private opsporingsinstanties als Brein. We voldoen alleen aan vorderingen van een rechter-commissaris,” aldus Xs4all.
[/quote:0b74cc247b]

Intussen zit de $tichting Br€in niet stil: http://www.nu.nl/news/524588/50/Internetaanbieders_gedaagd_om_klantgegevens.html

pff laat je niet gek maken door de STICHTING brein. Als stichting kun je niet veel hoor

greetzz

Onderschat deze 'stichting' niet, daar zit een machtig apparaat achter: de muziekindustrie. Die hebben door dat 't om veel geld gaat. stel je voor dat die rechter providers gaat verplichten gegevens van gebruikers door te spelen. Dan is 't voorbij met de p2p-gemeenschap, en kunnen zij ons nog jaren lang(er) een poot uitdraaien met veel te dure muziek etc. 'zullen ze nooit doen, da's inbreuk op privacy' roepen veel mensen dan. Alsof privacy nog een prioriteit is in Nederland, zeg ik dan. Ben benieuwd wat de uitspraak in deze zaak wordt, ik vrees 't ergste....

In de artikel staat dat het gaat om mensen die muziek [b:dbf00abba9]aanbieden[/b:dbf00abba9], dus in principe mag je downloaden. Of zie ik dat verkeerd?

BTW, maar goed dat ik bij XS4all zit :stuck_out_tongue:
[size=9:dbf00abba9]Maar goed dat ik bijna nooit wat download[/size:dbf00abba9] :innocent:

Downloaden mag natuurlijk niet, maar daar zul je inderdaad niet snel iets over horen. Met Bit Torrent downloaden betekent overigens ook dat je automatisch aan 't uploaden (seeden) bent...

nou dat machige apparaat valt in het geval van brein wel mee hoor. Ik denk dat ze vooral uit zijn publiciteit en bangmakerij. tja als je erg veel aanbiedt (24/7) en gecatalogiseerd en ook nog een sgeld vraagt, is het natuurlijk niet raar dat ze je gaan aanpakken. Het is en blijft illegaal, lijkt me duidelijk Die gasten mogen ze wat mij betreft ook stevig aanpakken.

greetzz