Bittorrent erg langzaam...

Ik heb een vraag, als ik iets download via Bittorrent gaat het verschrikkelijk langzaam, soms nog niet eens met 1 kb. Dat terwijs er meer dan 100 seeders zijn. Weet iemand hoe ik hier iets aan kan doen? Mijn poort staat op 6881, lijkt me goed, poortscan zegt dat deze open staat...

Thnx alvast!

Welke client?

Bij mij is het poort 16681 dus het wisselt wel eens.

Bedoel je welke provider? Ik heb namelijk Chello

nee welk programma, official bittorrent client, azeres, bits on wheels, ed.

kijk of er een nieuwere versie van je programma is, dan kan altijd helpen

Standaard zet 'bits on wheels' de upload op 20 k Ik zet hem op 200 k en dan vliegt het... ook de dl gaat dan omhoog.. Dus hoe meer je geeft hoe meer je krijgt... eerlijk toch ;)

probeer eens een andere poort dan 6881 En Azureus heeft ècht véél meer instelmogelijkheden!

Welk programma ik ook gebruik, het maakt niets uit...

Welke poort zou ik anders nog in kunnen stellen?

Het zijn altijd Chello gebruikers die klagen over de snelheid het schijnt dat Chello de bandbreedte knijpt

Deze range 6881-6999

[quote:f3b77c069a="Nielsjuh"]Welk programma ik ook gebruik, het maakt niets uit...

Welke poort zou ik anders nog in kunnen stellen?[/quote:f3b77c069a]

dat is niet waar, als jou programma luisterd naar poort 6885, maar je hebt 6881 open staan, gebeurt er bar weinig.

Hoe kom je er dan achter welke poort je moet open zetten?

Niet, BT probeert eerst poort 6881 en als dat niet lukt 6882 enzovoort t/m 6999. Daarom moet je de hele reeks open zetten.

Hoe stel je dat in Azureus in dat hij 6881 tot 6999 openzet?

Als ik jou was zou ik een compleet andere poortrange pakken ;) steeds meer isp's knijpen bepaalde veel gebruikte p2p poorten af (over chello hoor je verschrikkelijk veel klachten ;) ) Zelf heb ik mijn poort in azureus en de officiele BT client (ik wissel nogal eens) staan op 49152 (en die poort dus ook geforward staan naar deze mac) en daar heb ik nooit problemen mee

Als ik jou was zou ik ook is kijken of je de poorten die je op je bittorrent client instelt ook open hebt gezet op je firewall (als die een staat) en je internet router.

[rant mode on]
Overigens dat providers poorten blokken van bekende download programma’s is waar, maar ik vind het totaal belachelijk. Typische nederlandse mentaliteit, niet de bron aanpakken maar het middel. En dan is het nog eens een slecht lapmiddel ook.
[rant mode off]