Bittorrent optimaal gebruiken

Hoe kan ik bittorrent optimaal gebruiken? Ik download nu, ondanks een groot aantal (3000) seeders, een bestand met gemiddeld 20 KB/s terwijl mijn bandbreedte een stuk 'breder' is (500KB/s). Moet ik in de voorkeuren misschien iets aanpassen, en scheelt dit ook per Bittorrent applicatie?

Heb je je upload niet geknepen?

Bedoel je hoe meer uploadsnelheid je toestaat hoe meer downloadsnelheid je er voor terug krijgt? (Hij staat nu op 50 KB/s u/l)

Dat bedoel ik ja, zo werkt bittorrent. Dus zet die upload eens op onbeperkt.

Nu stijgt voorlopig alleen het uploadgetal drastisch... Ik heb geduld, dat wel. Ik hoef dus niet allerlei enge TCP poorten open te zetten of in te vullen? (deze staat nu op 9090)

schuift nu toch ongeduldig op zijn stoel

Standaard torrentpoorten zijn 6881-6999.

Ik internet draadloos met een Airport Express dus moet ik mijn Airport Express ook configureren (poortgegevens invullen ergens in een poortgegevensinvulvakje?). Of fungeert dat ding niet als router?

Je leest het, ik doe normaal gesproken maar wat, voor het eerst ben ik mij aan het verdiepen, dus alle hulp is welkom, bedankt alvast! :slight_smile:

Naarmate je Bittorrent langer open hebt staan zal de downloadsnelheid ook stijgen. Maar ga er maar van uit dat je meer zal uploaden dan downloaden. Op de site van je torrent-client staat waarschijnlijk wel een tutorial over ideale instellingen voor je mac.

Je moet juist je upload afknijpen wil de DL wat vlotter gaan. UL op max 75% zetten.

http://torrentfreak.com/speed-up-your-torrents/

[quote:860eb8c423="nankovic"]Je moet juist je upload afknijpen wil de DL wat vlotter gaan. UL op max 75% zetten.

http://torrentfreak.com/speed-up-your-torrents/[/quote:860eb8c423]
Van je maximaal mogelijke upload ja, alsof je daar aan komt.

Je bent toch geen illegale zachte waren aan het binnen halen, net als al die andere maccers hier.

Mondje dicht hoor… :innocent:

Wat bij mij geholpen heeft is de standaard poort (zowel UDP als TCP) boven de 45000 zetten. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat servers en providers die de standaart bittorent poorten bewust afknijpen. Door net een niet-standaard poort te gebruiken omzeil je dit. Ik vond het getal eerst ook heel erg hoog maar het werkt wel. Ik vond deze info in de helpfiles van Azureus.

[quote:44f47d1f2a="Bezierman"]Je bent toch geen illegale zachte waren aan het binnen halen, net als al die andere maccers hier.

Mondje dicht hoor… :innocent:[/quote:44f47d1f2a]

Torrents worden ook heel vaak gebruikt om grote legale bestanden uit te wisselen hoor. Denk bijvoorbeeld aan linux distro iso’s en dergelijke.

Weetik weetik. Maar er zijn toch altijd wat mensen die de nieuwste Apple software wel erug snel op hun macje hebben staan.

Maar goed, niet iedereen is zo, dat weet ik ook.

Veel plezier met Linux op je mac.

[quote:516929d781="Bezierman"]Weetik weetik. Maar er zijn toch altijd wat mensen die de nieuwste Apple software wel erug snel op hun macje hebben staan.[/quote:516929d781]

Die komen dan echt niet via torrents want daar zit apple boven op.

denk eerder aan nieuwsgroepen.

maar even on topic je moet inderdaad van je standaard poorten afwijken en ja je moet ook je upload zo hoog mogelijk houden, maar als je upload je download killed dan zet je automatisch deze naar beneden. Ik zou eerder zeggen download hem en laat hem aan staan tot dat je hem ook 1 x hebt geupload.
Dat is de truuk van torrents. je moet je spullen share met andere want als je dit niet doet dan heb je op de duur geen torrens meer als iedereen hem afkapt.

maar veel plezier met het downloaden van linux meuk :wink:

De nieuwste iLife is gewoon via torrents te downloaden. En Apple heeft het nakijken. Piratebay heeft een hele sectie op haar site met brieven en mails van softwarebedrijven en film- en muziekmaatschappijen. Standaard antwoord is dan dat volgens de Zweedse wetgeving er niks illegaals wordt gedaan.

downloaden mag ja maar uploaden (iets aanbieden????) dacht het niet daarom kunnen ze nieuwsgroepen niet aanpakken.

maar de het ging eigelijk over snel op hun mac en met torrent van nieuwe software ben je wel een paar dagen onderweg en met een beetje internet verbinding max 2 uur dan heb je hem binnen.

duzz hier had ik het over.

en discussie legaal en illigaal laat ik lekker aan Peter R de Vries (BIG) en BSA over.

Welke bittorrent client gebruik je? Bij Azureus kun je kijken onder details voor die torrent wat de swarm-speed is. Daar moet je met een goede configuratie minstens gelijk mee lopen (gemiddeld) en meestal daar boven (2 tot 3 maal).

Mocht je dat niet halen dan zou je een configuratie probleem kunnen hebben. De support pages van Azureus zijn goed en uitgebreid en het gaat echt te ver om dat hier uit de doeken te doen.

Check dus ff de swarmspeed en hoe jouw download snelheid zich daarnaar verhoud. Als de swarm op 10KB/s zit en jij op 20 dan doe je het goed. Zit de swarm op 40 en jij op 20 over langere tijd dan moet je e.a. maar ff nakijken.

Suc6

1. Cap your upload Limit your upload speed to approximately 80 percent of your maximum upload rate. You can check your upload speed over here (never trust your isp). Once you know your maximum upload speed, change the max upload (to 80%) speed in your torrent client’s preferences. Don’t get me wrong, everyone should share as much as possible, but if your upload rate reached it’s max, your download rate suffers significantly.