BitTorrent upload

Downloaden met BitTorrent is leuk, en uploaden moet ook kunnen. Voor wat hoort wat, niet?

Nu is het probleem dat we in België nog steeds met down -en uploadlimieten zitten. 10gig/maand down, 1gig/maand up. In de States etc kennen ze geen limieten, dus daar hebben ze goed zeggen met hun “you’ve gotta upload in order to download”.

Is er een manier op dit te omzeilen? Wanneer ik in Azureus mijn upload limiteer, dropt m’n download even snel als de reputatie van Michael Jackson :?

Toen ik nog op Windhoos werkte kon je cheaten met Netlimiter, maar da’s een Windows-app natuurlijk…

Iemand suggesties?

Op het bittorrent netwerk moet je minimaal een upload hebben van 10 kb/s om ongelimiteerd te kunnen downloaden (je snelheid dan) per torrent. Dus voor iedere torrent moet je 10 kb/s reserveren. Ga je lager dan 10 dan zal je download ook gelimiteerd zijn qua snelheid.

vreemd. Heb zelf de bittorrent client voor de mac (dus nie azuureneus). En daar hek de upload op 5kb staan en download met een goeie snelheid.

Vreemd inderdaad. Zou dit niet van je client afhangen?

Als ik m’n upload volledig openzet, dan download ik aan ongeveer 100 kB/s, met een upload van 40 kB/s

Wanneer ik m’n upload dan afknip op pakweg 20 kB/s, valt mijn download onmiddelijk terug van 100 naar 30 kB/s. Toch upload ik nog steeds meer dan 10 kB/s…

[quote:784e117f6c="Ketsjap"] Is er een manier op dit te omzeilen? Wanneer ik in Azureus mijn upload limiteer, dropt m'n download even snel als de reputatie van Michael Jackson :? [/quote:784e117f6c]

Ja, ADSL nemen daar heb je geen upload limiet, enkel bij Telenet

Aha maar ik heb Belgacom Skynet ADSL... Kan ik dan zoveel uploaden als ik wil?? Wordt dat dan nergens verrekend in mijn datatraffic, ook niet bij m'n download?

Zo leuk is 't natuurlijk ook weer niet :D Je totaal verbruik is zowel upload als download. Die mogen samen maximaal 10GB zijn. Er is niet zoals bij Telenet een 10% regel

Voor Windows had ik een bittorrent client die niet hoefde te uploaden... nadeel was dat niet alle trackers de client accepteerde (ongeveer 1/3e). Jammer dat er geen voor Mac is, niet dat ik een uploadlimiet heb; maar de upload is hier afgeknepen tot maximaal 10 kb. Daarboven slipt heel de verbinding dicht.

[quote:4a6baa654e="Ketsjap"]Downloaden met BitTorrent is leuk, en uploaden moet ook kunnen. Voor wat hoort wat, niet?

Nu is het probleem dat we in België nog steeds met down -en uploadlimieten zitten. 10gig/maand down, 1gig/maand up. In de States etc kennen ze geen limieten, dus daar hebben ze goed zeggen met hun “you’ve gotta upload in order to download”.

Is er een manier op dit te omzeilen? Wanneer ik in Azureus mijn upload limiteer, dropt m’n download even snel als de reputatie van Michael Jackson :?

Toen ik nog op Windhoos werkte kon je cheaten met Netlimiter, maar da’s een Windows-app natuurlijk…

Iemand suggesties?[/quote:4a6baa654e]

Dat probleem heb je als je bij Telenet zit. Neem ADSL daar heb je geen upload limiet, meestal wel een globale datalimiet. Als je goed uitkijkt denk ik wel dat je providers zal vinden waar de meters niet werken. Ik gebruik Academic Broadband (en er is geen meter) maar dat is natuurlijk enkel voor studentjes … :slight_smile:

[quote:122fb81fa8="larridon"] Dat probleem heb je als je bij Telenet zit. Neem ADSL daar heb je geen upload limiet, meestal wel een globale datalimiet. Als je goed uitkijkt denk ik wel dat je providers zal vinden waar de meters niet werken. Ik gebruik Academic Broadband (en er is geen meter) maar dat is natuurlijk enkel voor studentjes ... :)[/quote:122fb81fa8] Ja ik heb ook Academic Broadband en ik ken ook het geen meters voordeel, ik vraag me wel af: ben je dan eigenlijk zeker dat je er niet over kan gaan of grijpen ze toch ooit eens in? Ik probeer me nu wel te gedragen maar als ik weet dat ze er toch niet naar kijken dan zal mijn BitTorrent ook wat vaker aanliggen :evil:

meen je dat academic broadband geen limiten heeft door het gebrek aan meters? ik ga nu de lensen waarbij ik huur, doen upgraden naar skynet adsl plus om zo de 20GB extra voor mij te krijgen, maar nu ik dit lees, begin ik te twijfelen...

Deze post is anderhalf jaar oud. Ondertussen heeft Fulladsl wel al meters en houden ze het wel bij