bizar internet/netwerk probleem

Ik heb de laatste tijd regelmatig het volgende wat bizarre probleem.

Alle internet software stopt met de mededeling “could not connect to server”

Tegelijkertijd zoekt iets regelmatig toegang tot de harde schijf. Iedere seconde hoor ik kort toegang tot de harde schijf (lezen of schrijven).

Als ik “shut down” of “restart” kies lukt dat niet. Alle programma’s worden afgesloten maar dan blijft het systeem hangen. Er verschijnt geen kernel panic.

Het enige wat dan nog helpt is de computer uitzetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

Heeft iemand dit eerder gezien? Oplossingen?

Bedankt,

Jan

Een oplossing heb ik niet maar ik vraag me wel af met welke type Mac's je dit probleem hebt en heb je een vaste internet verbinding?

Ik heb een powermac dual g4 1,25 Ghz (MDD).

Daarnaast een Zonnet Breedband plus ADSL met een ethernet router.

Ik geloof niet dat het probleem in de ADSL aansluiting zit. Een PC windows 98 op hetzelfde netwerk heeft dit probleem niet.

Jan

Helaas heb ik niet zo veel kaas gegeten van ADSL. Je hebt een ethernet modem dus ik mag aannemen dat je via DHCP verbonden bent met het modem. Draait er op de achtergrond nog een ander programma om verbinding te maken? geen idee hoe de service info van Zonnet is maar ik weet wel dat de service van XS4all uitstekend is. Neem daar eens een kijkje.

[quote:9711051812="JanWeijers"]Tegelijkertijd zoekt iets regelmatig toegang tot de harde schijf. Iedere seconde hoor ik kort toegang tot de harde schijf (lezen of schrijven).[/quote:9711051812]

Getsie, als ik zoiets zou hebben zou ik gelijk denken dat ik intensief gehackt zou worden. Maar dat zal het wel niet zijn. Heb geen oplossing voor je probleem, ben het met je eens dat het bizar is.

Open Terminal typ het commando [code:1:1d299ff0f9]top[/code:1:1d299ff0f9] tussen alle actieve processen zit de snoodaard.