bladmuziek omsla software op iPad?

Zit ik altijd te emmeren met het omslaan van bladmuziek als ik aan het pianospelen ben.

Dus wat ik zoek is een app voor de iPad waarmee ik bladmuziek kan afspelen en die automatisch naar de volgende bladmuziek-pagina gaat als ie merkt dat ik bijna bij het einde van de pagina ben.

Of eventueel een soort van usb-apparaatje aangesloten, zodat ik met mijn voet op een knopje druk, waardoor de volgende bladzijde op de iPad komt.

Enig idee of er zoiets al is?

groet,

Jan

Hoe zou de iPad moeten 'merken' dat jij bijna bij het eind van de pagina bent?

Anyway… je hebt op de iPods die in een dock staan natuurlijk de mogelijkheid om de remote gebruiken.
Dat ga je vast voor de iPad ook wel krijgen.

Moet je alleen wel een vinger vrij hebben voor de bediening van de remote.
Maar met een teen lukt het misschien ook wel? :wink:

En voor wat betreft de bladmuziek. Dat kan natuurlijk alles zijn. Van een willekeurige PDF tot een serietje JPEGS.

Zit er een microfoon in de iPad? Indien ja, dan is dit wel door één of andere iPad ontwikkelaar te ontwikkelen ... :D

De app zou dan kunnen horen wanneer je op het einde bent en vanzelf de pagina omdraaien.

Hou er wel rekening mee dat de iPad kleiner is dan een A4, en de meeste pianomuziek is gedrukt op nog groter formaat. Ook heb je in veel boeken 2 pagina's naast elkaar staan... en heb je 2 voeten nodig om te spelen.

Voor optredens kopieer ik meestal de boel gewoon, dan heb je een hele hoop blaadjes naast elkaar en hoef je niet om te slaan. Of je vraagt iemand om dat te doen als je uit een boek speelt. Helaas, dit is een van de mindere kanten van muziek maken, hoort erbij.

Al denk ik dat er voor jouw idee misschien nog best wel een markt is :slight_smile:

Oh en kunnen horen waar je bent… ik denk dat een iPad het nog heel lastig gaat krijgen met bladmuziek lezen uit een PDF en dan ook nog doorhebben waar je bent. Maar als het kan zou het prachtig zijn. Segno’s en coda’s moeten ze dan alleen niet vergeten :wink:

[quote:efcc303b9e="Bumba"]Zit er een microfoon in de iPad?

[/quote:efcc303b9e]

Ja die zit er in!

Input and output:

Dock connector port
3.5-mm stereo headphone jack
Built-in speaker
[color=orange:efcc303b9e]Microphone[/color:efcc303b9e]
Micro SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)

je zou bij wijze van spreken een oude muis op de grond kunnen leggen... bij fullscreenweergave van de pdf gaat de pagina dan door naar de volgende.

Ik was ook al op zoek naar mogelijkheden voor gebruik van de iPad bij live optredens…

Kunnen we dan ook meteen GarageBand voor de iPad krijgen pwetty pwease? Dat zou in één klap een eind maken aan mijn twijfels over het al dan niet aanschaffen van een iPad.

Een app waarmee je dmv een voetschakelaar pdf's kunt omslaan is makkelijk te maken denk ik. De ipad laten herkennen wanneer je aan het einde van een pagina bent is onmogelijk: hij moet de muziek kennen, hij moet hem live analyseren en jouw interpretatie kunnen vergelijken met het origineel, vergeet het maar. Patroonherkenning is een van de moeilijkste zaken op een computer, dus over 10 jaar praten we verder :-)

En inderdaad voor piano muziek lijkt de pagina me erg klein, voor single line instrumenten als basgitaar, sax enzo lijkt het me zeer bruikbaar.

[url=http://www.forscoreapp.com/]Dit[/url] lijkt te doen wat je zoekt..

Jongens, simpel: PiaScore!
Met een simpele draaibeweging met je hoofd (linksom of rechtsom) blader je verder of terug…
Geen handen meer nodig om te bladeren!

Nice app!