Bladwijzers uit Safari copiëren?..

Bestaat die mogelijkheid om deze op een CD te plaatsen, en dan na een 'crash' weer terug te zetten?.....

Zie Safari Help :

Bladwijzers importeren en exporteren

U kunt bladwijzers importeren vanuit tal van browsers, waaronder Microsoft Internet Explorer, Netscape Navigator, Mozilla, OmniWeb en FireFox. U kunt uw bladwijzers ook exporteren naar een HTML-bestand dat door een groot aantal browsers kan worden geïmporteerd.

Wanneer u Safari voor het eerst opent, worden automatisch uw bladwijzers uit Microsoft Internet Explorer, Netscape Navigator en Mozilla geïmporteerd.

Om bladwijzers te importeren, kiest u ‘Archief’ > ‘Importeer bladwijzers’.
Om bladwijzers te exporteren, kiest u ‘Archief’ > ‘Exporteer bladwijzers’.

Als u uw bladwijzers niet kunt importeren vanuit een webbrowser, kunt u deze bladwijzers mogelijk overbrengen naar Safari door ze als HTML-document te exporteren vanuit de desbetreffende webbrowser. Vervolgens opent u het HTML-bestand in Safari en opent u de bladwijzerbibliotheek in een apart venster. Sleep de koppelingen uit het eerste venster naar een set bladwijzers in de bibliotheek.

Yaris, Doordat "macosx.nl" helaas nog steeds erg traag is, komt nu pas mijn dank voor de uitleg!... Alleen heb ik om mijn Safari 1.3 -(Os 10.3.9) archief geen tekst met exporteer bladwijzers.

Ik heb wel Kopieer c/q plak gedaan en geprint, maar ik wil het graag op een schijfje zetten, zodat
ik deze later weer kan selecteren en importeren.[/b]

Nadeel van dat exporteren naar een html-bestand is dat in een keer [b:e3b15262fc]alle[/b:e3b15262fc] bladwijzers worden geëxporteerd. Stel dat je iemand een selectie wilt toemailen (bv een potentiële switcher wel je apple-bookmarks, maar niet je katten- of auto-bookmarks), dan is het leuk als er een elegantere oplossing is dan in de bladwijzerweergave een rits wijzers (met toetsen, niet in muismenu's) te kopiëren en elders te plakken, zodat niet alleen de url, maar ook de titel van de bookmark meegaat.

Ik vind ook niets onder "archief" maar heb deze functie ook in het [url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030110063041629]debug-menu[/url] teruggevonden.

Er staat misschien nog wel een handig progje op pimp my safari

Merci Donnow,

Ik zal het allemaal goed lezen, en hopelijk krijg ik mijn zin.
Dat verd…engels :evil:

Ik denk dat als je van de map Safari in User/Library een back-up maakt, je alles hebt om na een eventuele crash met dezelfde bookmarks en prefs te surfen met Safari. Gewoon het mapje in je Library terug zetten. Ik sync een paar keer per week mijn bookmarks (en iCal en Adress Book) tussen mijn desktop en m'n Powerbook, zeer handig!

Ik denk dat als je van de map Safari in User/Library een back-up maakt, je alles hebt om na een eventuele crash met dezelfde bookmarks en prefs te surfen met Safari. Gewoon het mapje in je Library terug zetten. Ik sync een paar keer per week mijn bookmarks (en iCal en Adress Book) tussen mijn desktop en m'n Powerbook, zeer handig!

Oops, kreeg een melding dat m'n post niet geplaatst was vandaar dat ik em nog eens stuurde, sorry!

Kwest, dan gebruik je toch gewoon even de knop 'Verwijder' rechtsboven in je post om de laatste te verwijderen. Werkt alleen als je zelf de laatste poster bent in dat draadje en niemand na je heeft gereageerd, ook jij zelf niet.

Ja, nu is het te laat natuurlijk. :wink:

Ik zal het nog even in een andere taal zeggen: mea culpa. Hoop dat dit volstaat! :wink:

Kwest, En ik vergat je nog te bedanken voor je advies, dus bij deze!....

Graag gedaan! Sinds mijn iBook een paar jaar geleden uit mijn wagen gestolen werd :evil: , maak ik nog fanatieker back-ups dan tevoren. Toen was ik slechts 14 dagen data kwijt... Nu maak ik iedere dag een back-up van mijn documenten, en sync ik Mail, iCal en Safari een paar maal per week. Beter voorkomen dan genezen! Maar aan alles zit een goede kant, ter vervanging van mijn iBook kreeg ik een Powerbook! :D