blauw scherm !!

Hoi, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik heb een g4 i-mac (bolletje) en als ik hem nu opstart komt het systeem niet verder dan dat hij alles opstart en op het punt dat het bureaublad komt staat ie vast, ik heb dan een blauw scherm en dats it. wie o wie kan me uit de brand helpen....

Start eens op van CD (C ingedrukt houden als je opstart), en run Schijfhulpprogramma ???

:finderoud:

ik zal het vanavond even proberen, het is gebeurt nadat ik een stroom storing had met elektra (verbouwing) hopen dat ik hiermee het probleem oplos. alvast bedankt

alvast in de stemming komen voor de mactel bordjes 8)

[quote:611a39b252="japser909"]alvast in de stemming komen voor de mactel bordjes 8)[/quote:611a39b252]

??? leg uit

[quote:43e4828d54="sergeroos"][quote:43e4828d54="japser909"]alvast in de stemming komen voor de mactel bordjes 8)[/quote:43e4828d54]

??? leg uit[/quote:43e4828d54]

Blauwe schermen en sjit, doelt op wintel denk ik…

:lol: oke ben niet zo helder vandaag. zit er mee dat mijn net over de garantie verlopen lievelings mac er mee stopt, heb nog een pc onder het stof zitten maar hou die liever zo

hoi, nou met de c ingedrukt doet ie ook niets. ...... wat nu

Kijk eens als je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=13560&highlight=blauw]hier[/url] geen raad vindt. Hopelijk voor jou niet hetzelfde probleem als destijds bij mij :?

oke, hij is dus waarschijnlijk te reparen das al een pluspunt :) waar heb je hem heengebracht?

[quote:b514e28299="sergeroos"]oke, hij is dus waarschijnlijk te reparen das al een pluspunt :) waar heb je hem heengebracht?[/quote:b514e28299]

Heb je reeds het hele lijstje eerste hulp geprobeerd die ik en alle anderen aangebracht hebben in mijn post? Terugbrengen naar je leverancier kost sowieso geld, je kan dus maar beter eerst zelf een en ander proberen, vooraleer je misschien (en hopelijk geen) kosten hebt. Heb je de Hardware test al geprobeerd? (die cd’s zouden ergens bij je installatiecd’s moeten zitten)
Ikzelf heb hem teruggebracht naar mijn leverancier, maar ik betwijfel dat jij hem naar Gent zal brengen :wink: .
Suc6!

c ingedrukt houden doet het niet.

ik zal de origenele cd gaan zoeken en kijken of ik daar iets mee kan.

de punten die jij aan geeft, snap ik niet wat ik m,oet doen, welke toets combi’s je invoert of is dat vanaf de instalatie cd?

Probeer 's met de optie toets ingedrukt op te starten met de install CD in de speler. Met een beetje geluk laat ie dan de install CD als opstart schijf zien. Dit kan enige tijd duren dus een beetje geduld.

Heb je de "hardware test"- CD in je bezit? (zou bij je installatie-cd's moeten zitten)