Blender 3D?

Ik wou Blender 3D eens uitproberen maar als ik in de menus wil gaan doet het niets... Valt dat op te lossen?

Er zijn 2 versies, de beta versie, die moet je waarschijnlijk niet hebben, en is volgens de website ook niet erg stabiel, download de vorige goede versie eens, proberen waardt dacht ik zo....

Hmmm md5sum klopt helemaal niet volgens de site moet het zijn: [code:1:b7277c4594]a4a12e89bdfc1d73a4ca8855d1bcf633 blender-2.37-OSX-10.3-powerpc.zip[/code:1:b7277c4594] en het is [code:1:b7277c4594]02a083705e366531cf6554f546415c08 blender-2.37a-OSX-10.3-powerpc.zip[/code:1:b7277c4594] ...

blender is wel 1 van de minst conventionele programma's die ik ben tegengekomen.

[quote:8c5b551ad4="vikking"]Ik wou Blender 3D eens uitproberen maar als ik in de menus wil gaan doet het niets... Valt dat op te lossen?[/quote:8c5b551ad4] Mischien komt doordat je andere 3d Apps hebt, en dat Blender daardoor in de war raakt... op Tiger (waar ook Maya Personal Learning Edition op staat) doet Blender het bij mij namelijk niet en op Panther wel (waar geen andere 3d apps op staan) ... oja als je op Panther werkt moet je eerst naar Systeemvoorkeuren-->Beeldschermen en kleuren op 'Duizenden' zetten ... anders werkt het zoiezo niet ;)

[quote:cdf6deaa52="iRik"][quote:cdf6deaa52="vikking"]Ik wou Blender 3D eens uitproberen maar als ik in de menus wil gaan doet het niets... Valt dat op te lossen?[/quote:cdf6deaa52] Mischien komt doordat je andere 3d Apps hebt, en dat Blender daardoor in de war raakt... op Tiger (waar ook Maya Personal Learning Edition op staat) doet Blender het bij mij namelijk niet en op Panther wel (waar geen andere 3d apps op staan) ... oja als je op Panther werkt moet je eerst naar Systeemvoorkeuren-->Beeldschermen en kleuren op 'Duizenden' zetten ... anders werkt het zoiezo niet ;)[/quote:cdf6deaa52]

Zoals? Ik denk dat ik alleen photoshop CS had openstaan en misschien ook illustrator CS maar dat zijn toch geen 3D programmas…

[quote:8b6d3e4e88="MauZ"]blender is wel 1 van de minst conventionele programma's die ik ben tegengekomen.[/quote:8b6d3e4e88] Amen. Ik heb er ook een paar keer mee geprobeerd te werken, maar heb het maar gewoon opgegeven. Ik snap er de ballen niet van …

Hieraan gerelateerd: weet er iemand toevallig een goede front-end voor POV-Ray? Ik gebruikte onder Linux altijd KPOVModeler, maar kreeg dat (en de rest van KDE) niet werkend met Fink :frowning:

[quote:351e29c26b="vikking"]Ik wou Blender 3D eens uitproberen maar als ik in de menus wil gaan doet het niets... Valt dat op te lossen?[/quote:351e29c26b]

Gebruikte je toevallig 10.4.3 met een NVidia videokaart? In die versie van OS X zaten wat OpenGL problemen. Apple heeft die in 10.4.4 verholpen. De menu’s doen het bij mij weer als een zonnetje.

Nog een tip: de hele handleiding staat op http://mediawiki.blender.org/index.php/Main_Page

Bart