bleutooth modem en nokia umts (7600)

Sinds ik TIGER op mijn PBG4 heb geinstalleerd treden er problemen op met de bluetooth modem in combinatie met mijn Nokia UMTS telefoon (7600).

Na startup van mijn laptop, geen problemen met verbinden. Maar na het vebreken en opnieuw starten van de verbinding treden een of meer van de volgende errors op:

• kan communicatie-device niet vinden
  • kan geen verbinding maken met de server
  • het bluetooth modem blijft hangen op ‘disconnecting’

De enige manier om dit te verhelpen is een HERSTART. Ik heb panter nooit hoeven herstarten maar Tiger op dit moment meerdere keren per dag.

Zijn er freeks die dit symptoom herkennen en is er een oplossing voor?

Ik heb verbinding via Nokia 6630 UMTS en bluetooth. Deze problematiek zegt mij niks.

Staat het juiste protocol geinstalleerd in de sectie modem driver ? Ik gebruik het MMHS protocol van nova media, dat ook los te installeren is.

Maak je verbinding via het icoontje op de menu balk of via het programma Internet Verbinding ?

Want alleen in dat laatste kan je zien of je met de juiste instellingen aan het verbinden begint.

Laat maar eens iets weten.

Ik gebruik het icoontje niet meer ... nu via 'open internet connection'. Het exacte type van mijn Nokia is geloof ik 7610 of zo (lelijk model druppel). Het lijkt erop als er een terminate signal van mijn provider wordt verzonden (af en toe) en/of dat ik op de een of andere manier de ppp verbinding verlies waardoor het internet-connectie programma blijft hangen. Het enige wat werkt is herstarten van de laptop en/of de telefoon.

Ik zit er nu over te denken of ik niet een sony/erricson moet aanschaffen omdat die toch een betere bluetooth reputatie heeft.

Erg jammer dat ik opeens 4-5 keer per dag moet herstarten, het lijkt wel windows.

Tja, jammer is dat allemaal, En met Panther ging het wel ?? Ik vind het jammer dat ik je niet kan helpen. In elk geval: de Nokia 6630 is er om bekend dat hij geen iSync - verbinding met je laptop kan maken. Voor de rest kan ik er wel prima mee internetten.

Het beste…

Wat ik van anderen te horen kreeg toen ik problemen had met het installeren van het gehele zaakje was: gebruik toch Nova Media. Duur spul, maar het werkt wel. (89 euro of 39 euro voor een update). Ten eerste kan je kijken of je telefoon erdoor ondersteund wordt. Ten tweede denkt iedereen dat je elke keer nova media (traag) moet opstarten om te kunnen internetten. Maar dat is niet zo. Na 1x opstarten kan je voor de rest van de tijd met Internet Verbinding Openen de verbinding opstarten.

Groeten

Met Panther werkte het altijd. Hooguit 1 maal per maand herstarten. Ik denk dat er een instabliliteit in Bluethooth Modem zit ... laten we maar afwachten en hopen dat het beter wordt :x

Dit software waar jij het over hebt, heb ik nog nooit van gehoord en bovendien zou alles gewoon moeten werken … wellicht dat ik een keer een Sony Ericsson moet proberen …

Bedankt voor jouw reactie! Prettig weekend.

Mischien moet je het is aan m10 vragen, die heeft een script voor umts kaart en telefoons. Schijnt ook veel beter te zijn dan NoviMedia. Ik gebruik het zelf nog niet, maar deze week komt er een 6680. Zoek even in Artikelen naar UMTS, en je ziet het hele artikel met een link naar m10 zn script.

Bedankt voor de tip. Volgens mij is m10's script niet de oplossing voor het probleem.

Hier een stukje errorlog:
Jun 19 20:57:06 HZLZ-G4-II pppd[567]: Serial link appears to be disconnected.
Jun 19 20:57:06 HZLZ-G4-II configd[29]: posting notification com.apple.system.config.network_change
Jun 19 20:57:06 HZLZ-G4-II lookupd[660]: lookupd (version 365) starting - Sun Jun 19 20:57:06 2005
Jun 19 20:57:12 HZLZ-G4-II pppd[567]: Connection terminated.
Jun 19 20:57:56 HZLZ-G4-II pppd[567]: disconnect script failed
Jun 19 20:57:58 HZLZ-G4-II pppd[567]: tcsetattr: Interrupted system call