Bleutooth probleem

Hallo forumleden,

Ik heb een raar probleem, sinds een week of 2 krijg ik steeds de melding op mijn computer (imac) dat de pc van mijn buurman (windows) wil koppelen via bleutooth. Mijn buurman heeft hetzelfde en krijgt de melding dat mijn pc wil koppelen.
Hij zet zijn bleutooth steeds uit maar door het verzoek gaat ie weer aan.
Ik kan mijn bleutooth niet uit zetten want heb een draadloos toetsenbord en muis.
Wie weet een oplossing voor dit probleem.

Groetjes Monique

Kijk even in de Bluetooth voorkeuren bij Apparaten.

Die PC van de buurman zou er dan bij moeten staan.

Klik op het kruisje achter de PC van je buurman.

Wellicht is het probleem dan opgelost.

Ik betwijfel of dat klopt, want wanneer je een verzoek tot koppelen krijgt is dat meestal dus de vraag om toestemming om in dat lijstje te verschijnen.

Als de buurman Bluetooth helemaal nooit gebruikt, zou hij de hardware kunnen uitschakelen in Apparaatbeheer. Hiermee zorg je ervoor dat software niet meer plotseling het besluit kan nemen om er een actie mee uit te voeren.
Mocht het nodig zijn, is het weer eenvoudig ongedaan te maken door eerder genoemde weer in te schakelen via Apparaatbeheer.

Eventueel kan ook extra software voor Bluetooth die de buurman mogelijk heeft dit veroorzaken, dan moet er gecontroleerd worden wat er automatisch opstart samen met de PC en wat daarvan de instellingen zijn.

In de lijst met bleutooth apparaten komt de pc van mijn buurman niet voor idd, de buurman zegt dat hij zijn bleutooth al uit heeft staan en zegt dat het door mij komt

In voorgaande systeemversies kon je aan of uitvinken of je ‘Detecteerbaar’ was.
Externe bluetooth-apparatuur kan je dan niet meer ‘zien’ (voor muis en toetsenbord hoef je niet detecteerbaar te blijven).

In Mavericks kun je dat echter niet meer aan of uitzetten (voor zover ik kan zien).

Oké, probeer het volgende eens?

Systeemvoorkeuren > Delen > Zet Bluetooth-deling UIT

Je Mac is daarna niet meer via Bluetooth detecteerbaar voor de buitenwereld.

Gevonden.

Bluetooth werkt in Mavericks op een zelfde wijze als AirDrop: je bent detecteerbaar zodra je Systeemvoorkeuren>Bluetooth geopend hebt staan.
Of wanneer je inderdaad de deling-optie hebt ingeschakeld, (zie hierboven) maar voor een toetsenbord/muis/trackpad hoeft dat niet want daar wissel je geen bestanden mee uit.

Huidige status controleer je door met Option ingedrukt op het Bluetooth-icoon in de menubalk te klikken.

Kostte mij een half uur om dit uit te vinden. Ondertussen kom je geïrriteerde mensen tegen die zich blauw en geel ergeren aan de opruimwoede van Apple. Volgende OS X-versie heeft geen Bluetooth meer denk ik, want wij als mongolengebruikers worden te dom geacht het te begrijpen! :-x

Bleutooth deling staat al niet ingeschakeld snap er echt niks van

dit is wat ik te zien krijg op mij pc

Bleutooth??? :-?