Blijvende sortering in Excel

Mijn vraag gaat over Excel.
Als ik een document maak met daarin in één kolom verschillende datums, dan dienen deze datums gesorteerd te worden van nieuw naar oud. Dat vormt geen probleem, kan ik instellen met de tool sorteren en filteren.

Maar ik zou het willen hebben dat telkens ik een nieuwe regel toevoeg onderaan met de nieuwste datum, dat Excel automatisch de sortering doet zodat de nieuwe regel automatisch bovenaan de lijst komt te staan.

Ik kan uiteraard ook telkens manueel een regel bijvoegen bovenaan en daar de gegevens plaatsen, dat is een optie.
Tweede optie is dat als ik telkens klik op sorteren dat Excel dat doet.
Maar mocht Excel onthouden (ook na het afsluiten van het bestand en terug openen) dat de sortering blijvend en automatisch is, dan zou handig zijn.

Kan zoiets in Excel ?
Alvast bedankt.

Compleet macrootje schrijven die regel invoegt en sortering uitvoert en als je dat dan onderbrengt in een mooie knop maakt het helemaal af :sunglasses: