Bloedt iSync dood?

Sinds iTunes 4.8 uit is, synchroniseren we ook onze adressen en kalenders via iTunes. Net als foto's, als je een iPod photo hebt. Nu zag ik dat mijn iPods helemaal zijn verdwenen uit iSync. En, sinds ik op Tiger draai, .Mac ook.

Wat gaat er gebeuren met iSync? Gaat dit verdwijnen en wordt er voor mobiele telefoons en pda’s ook nog een oplossing gezocht door die in Adresboek en iCal te synchroniseren? Iemand een idee? Want als je geen telefoon en geen PDA hebt, is iSync nu al niet meer nodig.

Ik heb ook dat idee. Jammer, want ik gebruikte isync vaak. Ik krijg het idee dat straks isync enkel nog is te gebruiken voor .Mac. Bij het menu-balk-itempje van isync kun je ook al niet meer snel je telefoon syncen. Daar staat nu enkel nog "sync met .mac"... Jammer dat die onzinnige .mac accounts zo door je strot worden geduwd.

[quote:79e87abe63="gretver"]Ik krijg het idee dat straks isync enkel nog is te gebruiken voor .Mac.[/quote:79e87abe63] Ik denk het niet, ik denk dat het in het systeem blijft zitten, waar het nu ook al zit (in Tiger). Waarom eerst .Mac uit iSync halen om 't vervolgens er weer in te bouwen?

isync is inderdaad niet nodig als je geen pda of telefoon hebt. Isync hoofdoel was toch juist dit soort apparaten te syncen?

isync synchroniseert nog steeds, ook onder tijger, prima m’n pda EN m’n telefoon.

'k heb geen ipod, hoef geen ipod, dus isync blijft.

Mijn Motorola telefoon wordt nu wel herkend door iSync... dus lijkt het mij dat iSync niet gaat verdwijnen. Hoewel met de telefoon niets 'syncen' valt. Overigens wil mijn Palm niet meer synchroniseren sinds Tiger. Hij ziet de Palm niet en wil de conduit manager niet starten..

[img:57a4f00a92]http://www.freespace.nu/files/711_1115739140.png[/img:57a4f00a92] iSync dient nog om mijn GSM te synchroniseren.

[img:57a4f00a92]http://www.freespace.nu/files/601_1115739609.png[/img:57a4f00a92]
dotMac synchronizeren gebeurt nu via Systeemvoorkeuren > dotMac > Synchronisatie.

Mijn iTunes synct onder 10.3.9 alleen mijn muziek en de rest gaat gewoon via iSync.

iSync blijft nog wel even in leven, hoor, voor de telefoons en zo. Maar het syncen van computers via .Mac werkt super. Dat moet toch even gezegd worden. Voor ik Tiger installeerde heb ik me rot gezocht of je ook verschillende accounts op één computer kunt syncen. Steeds gaat het over verschillende Macs synchroniseren, maar met accounts gaat het dus ook. Ik snap niet dat daar geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven. De andere account wordt gewoon in het systeem opgenomen als 'computernaam - accountnaam' en gaan met die banaan. Eindelijk kun je dus je adresboek op verschillende accounts up-to-date houden en is het ook gemakkelijk om Mail op verschillende accounts gelijk te houden. I'm a satisfied customer.

Lichtjes off-topic

@Gijs wat is dan nog de meerwaarde aan verschillende accounts op 1 computer ? Het adresboek kan ik nog enigszins volgen maar Mail daarentegen niet. En je kunt deze ook synchroniseren zonder het (behoorlijk) dure .mac. Maar dan zal je ofwel met symbolic links of handmatig te werk moeten gaan. (gemiste kans trouwens voor Apple, de hele sync software zit er al in maar ze weigeren om deze los te koppelen van .mac)

Gewoon een vraagje…

Nou het lijkt me dat er nog wel meer redenen zijn voor aparte accounts dan Adresboek en Mail. Jij hebt het bureaublad van mijn vrouw nog niet gezien. :o Voor Mail is syncen niet strikt noodzakelijk, dat had ik in Panther ook al geregeld. Overigens zonder symbpolic links of zo, gewoon de gegevens van het mailaccount bij beide gebruikers invullen. Maar nu worden bijvoorbeeld ook de slimme mailmappen automatisch gesynct. Overigens kun je ook kiezen voor samenvoegen van de gegevens. Het blijft dus mogelijk dat een van de gebruikers een aparte mail-account er op nahoudt.

Wie kan mij helpen de juiste (of handigste) configuratie voor mijn mail in te stellen?

Ik had een G4 en meteen een .mac email account gekocht, wat ik aangaf in de email voorkeuren. Email kwam keurig binnen en de berichten in de inbox waren ook via de web (vanaf andere computers) te lezen. Toen kocht ik een G3, alleen voor email en internet. Beide computer hangen via Airport aan elkaar. Daar het email account ook ingevuld en “laat berichten op de server” aangeklikt. Mail in de inbox liep bij alle drie (G4, G3 en web) synchroon. Bovendien had ik bij beide computers zo’n iDisk tekentje bij mijn brievenbussen staan waar ik gezamelijke mail op kon bewaren. So far so good…

Toen drukte in op .mac account synchroniseren. Jammer, want nu heeft de G4 alle mail dubbel (ook alles wat nieuw binnenkomt) omdat er naast email Jankees ook een .mac inbox is gekomen (waarom eigenlijk? dat is toch het zelfde?) en op de G3 kan ik de oude iDisk folders alleen krijgen wanneer ik naast het oude account ook de nieuwe gecreerde .mac account op ‘active’ heb staan (da’s toch vreemd, dat was hiervoor ook niet nodig). En ja, in dat geval ook hier alle mail dubbel.

Gegeven dat hierboven er gebruikers zijn bij wie alles perfect loopt, hoop ik op een reactie op de vraag “Wat is een goede instelling van mijn mail gegeven bovenstaande configuratie?”

Groet,
Jankees