Blokkeren van Internetreclames/adverteerders!

Hallo beste mensen,

Kan iemand mij helpen met het stop zetten van de irritante reclames op internet, mijn imac wordt en is er sloom door.
Ik wordt echt helemaal gek van!! :slight_smile:

Dit is mijn huidige instelling nu en als ik alles blokkeer dan kan ik geen gebruik maken van sites met Cookies.

Klinkt alsof je dit nodig hebt: http://www.thesafemac.com/admedic/

Adblock
Ook handig: hostsfilter. Heb je een goede router, kun je m zelfs daarop draaien. Is in een klap je hele huishouden reclamevrij.

He jongens bedankt voor je reactie! Adwaremedic geïnstalleerd en de rotzooi eraf gehaald. Tot nu geen reclame en stuk sneller!

Ik heb het hosts bestand op mijn Mac met deze inhoud aangepast. Worden ook heel veel rotte reclames mee tegengehouden.

In Terminal (programmaatje in de map Utilities/Hulpprogramma’s) tiep je onderstaand:

sudo mv /etc/hosts /etc/hosts-backup
sudo pico /etc/hosts

Dan plak je de inhoud van het bestand van de link er in met CMD+V

Vervolgens weer in Terminal:

CTRL+X
Y

en een Enter

Hierna is je hosts bestand vervangen en aangepast. Geen reclames meer op dumpert.nl en duizenden andere websites. Heerlijk rustig.

Thanks voor je tip! (y)

[quote=Lang Lid url=http://www.onemorething.nl/community/topic/blokkeren-van-internetreclamesadverteerders/#post-2731052 time=1410810521]Ik heb het hosts bestand op mijn Mac met deze inhoud aangepast. Worden ook heel veel rotte reclames mee tegengehouden.

In Terminal (programmaatje in de map Utilities/Hulpprogramma’s) tiep je onderstaand:

sudo pico /etc/hosts

Dan plak je de inhoud van het bestand van de link er in met CMD+V

Vervolgens weer in Terminal:

CTRL+X
Y

en een Enter

Hierna is je hosts bestand vervangen en aangepast. Geen reclames meer op dumpert.nl en duizenden andere websites. Heerlijk rustig.[/quote]

Is een adblock niet handiger/makkelijker? Dat doet ongeveer hetzelfde.

Wat makkelijker dan het host bestand aanpassen is om extensies te installeren in je browser:

Adblock Plus
Get Adblock
Ghostery

Daarmee voorkom je al heel veel reclame en tracking.
Er zijn ook andere opties dan wat ik hier noem maar met deze ben ik zelf erg tevreden en het werkt prima.

Ieder zijn ding, ik gebruik dit, jij gebruikt dat.

/etc/hosts aanpassen heeft verder het voordeel dat het werkt voor elke browser, niet alleen die waarvoor je een extensie geïnstalleerd hebt.

Alleen wel een vraag gericht aan Lang Lid: waarom

in plaats van

sudo cp /etc/hosts /etc/hosts-backup

?

Met de eerste opdracht hernoem je /etc/hosts, met de tweede maak je er een kopie van. Het verschil is hopelijk duidelijk, maar voor de zekerheid: is er al iets in aangepast, dan raak je die wijzigingen kwijt als je het bestand hernoemt en dan een nieuw aanmaakt, met de tweede behoud je eventuele wijzigingen en voeg je alleen nieuwe regels toe, wat mij veel wenselijker lijkt.

Omdat je na mv bij het openen van hosts eerst alle bestaande tekst met de backspace moet wegrammen, daarom.

Vind het een beetje punaise poetsen zo.

Waarom zou je? Zoals ik zei: dan raak je alle eventuele wijzigingen die erin gemaakt zijn, kwijt. Niet dat er zo’n grote kans is dat er wijzigingen instaan als je die zelf niet bewust aangebracht hebt, maar je weet maar nooit.

O, en verder ken je blijkbaar Ctrl+K niet :slight_smile:

Thanks!