blue tooth

Wie weet het verschil tussen bluetooth file exchange (1.01) en Apple blue tooth 2.1? Ik heb nog geen bluetooth randapparatuur maar ben toch benieuwd naar het verschil. :?:

M.a.w. Heb je echt de dure Apple Airport station nodig of werken de alternatieve versies ook? Bijna alle apparaten werken volgens het zg. EIII 802.11 protocol. zodat bij mijn weten uitwisseling geen probleem mag zijn. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar zou wel graag de ervaring willen delen met anderen.

Ook interessant is te weten of verschillende merken wel met elkaar willen werken?

gr, arjan

uh, dat bedoel ik dus niet. Wat ik bedoel is dat het 2 verschillende stukjes software zijn en ik het verschil tussen die 2 wil weten. Airport heb ik maar dat werkt bv niet met m'n GSM

Bluetooth en Airport zijn twee heel verschillende systemen. De enige overeenkomst is dat ze draadloos werken. Maar van uitwisseling is geen sprake. Zover ik weet bestaat er wel bluetooth soft- en hardware van andere merken die op de Mac werken, maar een antwoord op je concrete vraag heb ik ook niet.

dan toch nog terug naar de eerste vraag. de genoemde software daar gaat het om, beide blue tooth, beide van apple maar wat is het verschil tussen die twee?

Apple Bluetooth is de implementatie van het Bluetooth protocol door Apple in Mac OS X. Kortom, de nodige software om diverse hardware met elkaar te kunnen laten communiceren. BV m'n iBook met m'n iMac. Mbv van 2 van die BT USB-stekkertjes kan dat draadloos (maar is wel onhandig want mbv ethernet gaat dat makkelijker en sneller). Bluetooth file exchange is het Apple-programmaatje om via BT bestanden uit te wisselen met andere apparaten. Als ik een jpg-je op het dat programmaatje drop, begint de Apple dat te uploaden naar bv m'n Ericsson T68i telefoontje. Dat gaat prima. Dus Apple BTFE is een soort FTP-programmaatje dat gebruik maakt van de BT-implementatie van zowel Apple als van m'n telefoontje.

Juist, dat bedoelde ik. Ben weer wijzer geworden. Dank zover.