Bluetooth devices voor de Mac

[quote:1a54ad44f3="Rasheed187"]Ik zie het al helemaal voor me, met m'n laptop op bed en wireless speakers, te gek toch? Snap niet waarom het er nog niet is, lijkt me een killer applicatie.[/quote:1a54ad44f3]

waarschijnlijk heeft het met voeding te maken,…
hem altijd aan het stop contact hangen is niet ideaal en kleine speakertjes kunnnen het nog wel met batterijen… maar ja ik wil liever grote speakers…

De voeding voor bluetooth is in ieder geval geen probleem.Dan kan je ook een wireless headset bij de ipod gebruiken 8)

[quote:2e8ee70750="Torz"]De voeding voor bluetooth is in ieder geval geen probleem.Dan kan je ook een wireless headset bij de ipod gebruiken 8)[/quote:2e8ee70750]

maar een headset is wel iets anders dan speakers… en om nou iedere keer nieuwe batterijen er in te doen…? dat is zelfs bij IR koptelefoons zwaar klote, en Bluetooth gebruikt nog meer stroom ook!!

HS-L

Snap niet precies wat het probleem is. Je moet toch gewoon de speakers (met bluetooth) aan sluiten op het stopcontact? En dan communiceren ze draadloos met je laptop/desktop. Of mis ik iets.

[quote:526e8f241d="Rasheed187"]Snap niet precies wat het probleem is. Je moet toch gewoon de speakers (met bluetooth) aan sluiten op het stopcontact? En dan communiceren ze draadloos met je laptop/desktop. Of mis ik iets.[/quote:526e8f241d]

ik dacht dat de speakers ook draadloos moesten zijn…
dan heb je toch nog een kabel…

maar ik snap wat jij nu bedoeld…:smiley:

silly me… :stuck_out_tongue:

Een vriend van me heeft de P800. Is inderdaad een heerlijk toestel, je kan er echt alles mee. En hij vind QT MPEG4 bestanden heerlijk! Één nadeel; ik weet dat we het over bluetooth hebben, maar de USB cradle doet het (nog) niet met MacOS X. En via die cradle heb je toch meer opties dan met bluetooth. Voor de rest werkt de bluetooth zover ik weet net zoals bij de t68i

Begrijp ik nu dat de p800 wel werkt met macosx??????? Ik heb tot nu toe begrepen dat ie alleen met windhoos pc's werkt. Zeg me dat het waar is :D :D :D :D

"It's time to put the rumours about an Apple branded cell phone to sleep. Apple won't release a phone themselves. The SonyEricsson phones on the market right now (T68i, P800) are working extremely well with Mac OS X already, and with the final version of iSync, Apple will add support for even more Bluetooth enabled phones."

Bron: http://mac.fryke.com/cgi-bin/blosxom.cgi/2002/dec/

Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik geen bluetooth adapter heb…
Maar ik heb het wel meer gelezen dat je met hulpprogramma’s van apple gewoon bestanden kan uitwisselen met je P800.
Je kan dus niet bijv. je agenda synchroniseren.

Ben er inmiddels achter waarom er geen Bluetooth speakers zijn, het heeft waarschijnlijk te maken met de bandwidth, of de snelheid waarmee BT werkt. BT verstuurt gegevens met een snelheid van 1 megabit p/s en dat is waarschijnlijk te langzaam om 2 speakers en een woofer draadloos van (kwaliteits) geluid te voorzien. Maar er is hoop! Check mijn post "Ultra Wide Band"

1 mbit/s moet toch wel genoeg zijn? Ik heb al mijn mp3 in 160kbit/s, vind persoonlijk kwaliteit goed genoeg.. Zelfs al speel je dan een ceedeetje af, met de juiste streaming software kan je dat gewoon realtime streamen naar bijv. 256kbit/s... Of zie ik hier iets over het hoofd?

Is die t68i echt de moeite om te kopen. Wil een nieuwe telefoon en lijkt me leuk om al die functies te kunnen gebruiken. Maar het blijft wel een hoop geld, niet?

Je kunt hem hier trouwens al kopen voor 299 en 339 maar dan zit die cam er ook bij. Wil gewoon een gsm kopen die ik eens langer dan een half jaar ga bezitten.

ik ben erg te spreken over de t68i, maar je krijgt dat ding toch allang gratis bij je abonnement?! Ik heb de mijne al een jaar en toen was de mijne 190 ?tjes

Er is dus nog niemand met de P800 begrijp ik , afwachten voor mij dus.

[quote:fc2e00cdce="2manydjs"]1 mbit/s moet toch wel genoeg zijn? Ik heb al mijn mp3 in 160kbit/s, vind persoonlijk kwaliteit goed genoeg.. Zelfs al speel je dan een ceedeetje af, met de juiste streaming software kan je dat gewoon realtime streamen naar bijv. 256kbit/s... Of zie ik hier iets over het hoofd?[/quote:fc2e00cdce]

Misschien heb je wel gelijk, weet ook niet hoe het allemaal precies werkt, zal misschien wel mogelijk zijn. Er is inmiddels ook al een Bluetooth digitalevideo camera op de markt, die draadloos video verzend naar je computer, maar 1 megabit is tegenwoordig niet zo snel meer.

[quote:76d6f3ab8e="Rasheed187"]Er is inmiddels ook al een Bluetooth digitalevideo camera op de markt, die draadloos video verzend naar je computer, maar 1 megabit is tegenwoordig niet zo snel meer.[/quote:76d6f3ab8e]

ehm… er zijn al verschillende videocamera;s met bluetooth (van sony)
maar die verzenden geen film over bluetooth, maar je kan geloof ik als je foto’s maakt die van je memorystick naar je computer verplaatsen via bluetooth, maar het belangrijkste waar bluetooth voor is is voor het internetten op het display van de camera… (mijn vader heeft zo’n camera en een bluetooth telefoon en het is compleet nutteloos… (hij heeft de PC120) ik heb hem nu thuis staan… :slight_smile: )

op dit moment is Bluetooth gewoon draadloze USB en het is maar wachten op een draadloze firewire variant… voor speakers en video enzo… en HD’s…

Misschien dat die Bluetooth speakers er toch nog komen, Sony Ericsson gaat in ieder geval wel een draadloze koptelefoon uitbrengen. Maar of het ook met een laptop werkt weet ik niet, want het wordt geleverd met een MP3 player.

http://www.sonyericsson.com/cebit/

vet..

ik wil die T610, dat is de opvolger van de T68i volgens mij…
ik wil 'em…

ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em ik wil 'em .....

hij komt in het tweede kwartaal van dit jaar!!
en gaat tussen de 650 en 700 euro kostten… :frowning: