Bluetooth dongle?

ik heb een eMac G4 IGHz en zou binnenkort een T610 kopen bij hulpprogramma's staat er Bluetooth-bestandsuitwisseling, Bluetooth serieel hulpprogramma, Bluetooth-configuratie-assistent heb ik nu nog zo'n usb bluetooth dongle nodig of zit ie er al ergens in?

[quote:95f1bb5124="iSpons"]ik heb een eMac G4 IGHz en zou binnenkort een T610 kopen bij hulpprogramma's staat er Bluetooth-bestandsuitwisseling, Bluetooth serieel hulpprogramma, Bluetooth-configuratie-assistent heb ik nu nog zo'n usb bluetooth dongle nodig of zit ie er al ergens in?[/quote:95f1bb5124] Bluetooth usbstick heb je nog nodig, bij bv mycom heb je voor 29 euro al en deze werkt prima.

Cyberwolf

[quote:69d77ea32c="Cyberwolf"]bij bv mycom heb je voor 29 euro al en deze werkt prima. [/quote:69d77ea32c]

Dat kan ik bevestigen! Bij mycom hebben ze verschillende donlges van verschillende merken en 1 van hun “huismerk”. Staat groot “MYCOM” op da’s jammer dus daar moest een stickertje overheen. Maar die MYCOM bluetooth dongle is met 29 euri het goedkoopst. Ik heb 'm speciaal gekocht om m’n T610 aan m’n Mac te hangen en dat werkt perfect.

Let wel: by MYCOM hebben ze geen flauw benul van wat ze verkopen en de meegeleverde handleiding en installatie CD zijn “windoos only” en kun je rechtstreeks in de prullenbak mikken. Gewoon dongle inpluggen en het werkt :slight_smile: (Eventueel wel via software update de laatste Bluetooth software van Apple binnenhalen als je die nog niet hebt.)

[quote:24a5b66c4d="Pieter Neerincx"]..by MYCOM hebben ze geen flauw benul van wat ze verkopen en de meegeleverde handleiding en installatie CD zijn "windoos only"...[/quote:24a5b66c4d]

Ze zullen best wel weten dat het ook op een Mac werkt, maar dat is nu eenmaal het harde leven van een “Maccer”. :stuck_out_tongue: Als ze er zo’n stickertje op pleuren met “Windows Only” hoeven ze het relatief kleine aantal gebruikers met een Mac (in verhouding tot het aantal dat Windhoos zal gebruiken) fijn geen enkele support te geven. Heb je een probleem met het ding? “Ja maar meneer, er staat ook op de doos ‘Windows Only’”, zijn ze er lekker makkelijk vanaf…

[quote:ceaaec3406="iRuben"]Ze zullen best wel weten dat het ook op een Mac werkt, maar dat is nu eenmaal het harde leven van een "Maccer". :-P Als ze er zo'n stickertje op pleuren met "Windows Only" hoeven ze het relatief kleine aantal gebruikers met een Mac (in verhouding tot het aantal dat Windhoos zal gebruiken) fijn geen enkele support te geven. Heb je een probleem met het ding? "Ja maar meneer, er staat ook op de doos 'Windows Only'", zijn ze er lekker makkelijk vanaf...[/quote:ceaaec3406]

Nee echt, dan schat je die gasten te hoog in, want meestal hebben ze echt geen flauw benul wat ze verkopen en weten zelfs niet eens wat op de doos staat. Laatste keer dat ik er was wilde ik een DVD-RAM schrijver kopen. Had op hun site gezien dat ze een DVD brander van LG verkopen met een type nummer dat volgens LG alle “-” CD en DVD formaten kan schrijven incl. DVD-RAM. Gaat die medewerker van MyCom me uitleggen dat er DVD-R(W) en DVD+R(W) formaten zijn en dat DVD-RAM niet bestaat. Ik vervolgens hem uitgelegd dat er nog een vijfde formaat is “-RAM”. Nee ik had het echt verkeerd begrepen DVD-RAM bestond niet. Toen heb ik die sukkel verbaal beleefd kortgehakt en uitgelegd dat DVD-RAM al lang bestond voor er -R en -RW was, laat staan voordat die ellendige + formaten door een aantal bedrijven in de markt gebeukt werden. Na 3 keer aandringen ging hij toen de doos erbij halen. Na 5 minuten de doos bestudeerd te hebben kwam hij tot de conclusie dat DVD-RAM echt niet bestond. Maar als ik er op stond mocht ik ook wel even op de doos kijken. En wat staat er zowel in de specificaties achterop als met koeie letters op de voorkant van de doos: DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R, CD-RW en CD-R multi-drive!

Heb nu dus een mooie goedkope allesbrander in m’n G4. Ze hebben overigens inmiddels een nieuwere drive van LG in het assortiment die ook nog alle + formaten leest en brandt.

Bij MyCom weten ze net als bij Computerland, Vobis en meer van dat soort winkels meestal absoluut niet wat ze verkopen, maar ze zijn wel erg goedkoop. Dus als je weet wat je hebben moet zijn ze soms wel handig. Vraag voor de gein eens bij MyCom wat het verschil is tussen de verschillende Bluetooth USB dongles die ze verkopen. “Behalve de prijs geen idee”, dat waren de letterlijke woorden van hun verkoper :slight_smile: