Bluetooth en GPRS

Ik gebruik mijn sony ericsson t630 om via Telfort en GPRS met m'n PB 12" Tiger 10.4.1 te kunnen internetten in b.v. de trein. Echter vraag ik mij af of dit niet sneller kan, daar mijn Internet Connect aangeeft dat er een verbinding is met een IP op een snelheid van 2400 baud !!! (zie plaatje) Dit terwijl ik als Bluetooth modem wel eentje heb ingesteld met een snelheid van 28k8 baud. Heeft iemand een idee hoe ik de snelheid kan verhogen???

het werkt nu wel, daar ben ik al heel blij om, maar sneller is natuurlijk altijd mooier :smiley:
ligt dit nu aan de verbinding tussen mac en t630 (bluetooth) of aan de data verbinding van telefoon naar Telfort (gprs)???

Heeft iemand hier ervaring mee?

[img:b0e24811ad]http://data.oak.nl/temp/bluetooth_gprs.jpg[/img:b0e24811ad]

Ehm... als je m op Ericsson Infrared zet, zou ie het moeten doen op volle snelheid! Had even wat gezocht: [url=http://singletrack.org/~randal/blog/archives/000309.html]hier[/url] staat een uitleg voor de t610, die is vrijwel hetzelfde volgens mij. Ik had overigens een t610, die deed het ook gewoon op "volle" snelheid. En volgens mij was dat inderdaad met dat "Ericson Infrared" script. Succes ermee!

[edit]
Overigens, ik heb ook telfort, maar bij mij moest ik mn telefoonnummer op “internet” zetten. Met dat *99# deed ie het niet. Raarrrr…
[/edit]

verder is het geen 28,8 baud, baud is niet gelijk aan connectiesnelheid he.

Super, that did the trick. nu is de connection speed zogezegd unknown, maar heb zeker het idee dat dit een stukje sneller gaat!!

ontzettend bedankt.
ik bel wel trouwens gewoon met dat nummer. maar dus met 99**2#, aangezien mijn GPRS data verbinding in mijn telefoon een connection_id, CID=2 heeft.

maar daarvoor heb ik ook zo’n beetje alles geprobeerd, gelukkig werkt het nu.
duurde bij mij heel lang voordat ik doorhad dat ik de door telfort verschafte username en pass in het data-account van m’n telefoon moest zetten.
kan voor het eerst zeggen dat ik uitzie naar een treinreisje of een fikse vertraging :lol:

dat van die baudrate en connection speed zal ik nog eens op googlen, ik had dat zomaar aangenomen dat het hetzelfde was, thanks voor de tip!