Bluetooth foon synct niet

Begin van de week een bluetooth PDA/telefoon gekocht - de Treo 650 van Palm. Sinds die tijd ben ik aan het proberen om het apparaat via iSync met mijn mac (iMac G5, met Tiger) te laten syncen. En dat lukt niet.

In de bluetooth preferences zie ik dat mijn foon paired is, en configured, en een favorite, maar bij “connected” staat NO.
Als ik in deze preferences mijn mobieltje selecteer en op de knop “Configure” klik, krijg ik een pop-up scherm met een stel services die ik zou moeten kunnen aanvinken, maar ze zijn grijs en dus niet aanvinkbaar, en de mededeling “There were no supported devices found on your mobile phone.”

Als ik in iSync de menu-optie “Add Device” kies, ziet het programma mijn mobieltje, maar krijg ik de mededeling “iSync can not connect to this device”

Hoe kan ik het systeem zo inrichten dat ik wel kan syncen? Heeft iemand een idee?

Whymme

heb je in je treo (gave foon by the way) ook aangegeven dat ie met je mac moet communiceren?

Mijn computer is opgenomen in de lijst van trusted devices. Is dat wat je bedoelt?

Ik stel misschien stomme vragen, maar ik heb mijn iMac pas een maand en mijn treo nog geen week, en heb nauwelijks een idee hoe alles met elkaar zou moeten werken.

Heb zelf een palm LifeDrive en ik neem even aan dat het syncen hetzelfde gaat als met een treo. En dat je perse ook bluetooth wil gebruiken (USB is tig keer sneller)

Software installeren op je mac.
Bij programma’s in de map palm de hotsync manager openen:
-Hotsync control enablen bij startup.
-Bij connection settings bluetooth sync port kiezen ‘as fast as possible’

(seriele port wordt dit in mac systeem voorkeuren -> RS 232 bij bluetooth pda sync delen)
-Nu iSync openen, en schakel palm synchronisatie in onder menu ‘apparaten’

Nu kan je synchroniseren als het goed is :slight_smile:

Let op: voor tiger is er een revisie B voor de palmdesktop software. En als je wat meer wegwijs bent met het geheel kan je conduits toevoegen en verwijderen en alles naar wens instellen.

Hoop dat ik je een klein beetje op weg heb geholpen … succes!

[quote:929e7620de="johie"]Software installeren op je mac. [/quote:929e7620de] Gedaan.

[quote:929e7620de=“johie”]Bij programma’s in de map palm de hotsync manager openen:
-Hotsync control enablen bij startup.
-Bij connection settings bluetooth sync port kiezen ‘as fast as possible’[/quote:929e7620de]
Gedaan, en gedaan.

[quote:929e7620de=“johie”](seriele port wordt dit in mac systeem voorkeuren → RS 232 bij bluetooth pda sync delen) [/quote:929e7620de]
Ehh … wat?

[quote:929e7620de=“johie”]-Nu iSync openen, en schakel palm synchronisatie in onder menu ‘apparaten’ [/quote:929e7620de]
Gedaan.

[quote:929e7620de=“johie”]Nu kan je synchroniseren als het goed is :slight_smile: [/quote:929e7620de]
Het is niet goed :frowning:

Revisie B zal ik morgen wel eens zoeken. Vanavond kom ik er niet meer aan toe.
Toch bedankt voor de hulp,

Wim

Is onder ->systeemvoorkeuren->bluetooth->delen->bluetooth pda synchronisatie .. de seriele port ingeschakeld?

Bij type kies je dus voor RS-232

mvg
Johan

[quote:eea01af5e8="johie"]IBij type kies je dus voor RS-232[/quote:eea01af5e8] ... juist.

Hier had ik dus nog niet gekeken.

Maar nu ik dat wel doe zie ik bij Bluetooth PDA Sync twee vakjes. Het eerste vakje, “on”, staat aangevinkt, het tweede vakje, met een sleutelsymbool, niet. Als ik het aanvink dan laat de computer zien dat als seriële poort het modem is gekozen. Ik zet het dan op RS-232, maar de sync wil nog steeds niet lukken.

Als ik preferences afsluit en weer opstart, staat de sleutel weer uitgevinkt en de seriële poort weer op modem. Nieuwe settings worden niet bewaard, en blijkbaar ook niet geaccepteerd.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit deed en ik zit nu niet op mijn Mac, maar probeer het volgende eens.

Eerst alle pairings wissen.
Nu op beide apparaten bluetooth aanzetten.
Dan de telefoon de computer laten vinden en ook de computer de telefoon.

Als ik het me goed herinner staat dan nu de verbinding op actief.
ik kijk vanavond thuis nog wel even als het nier niet mee lukt.

[quote:8707edcd57]Maar nu ik dat wel doe zie ik bij Bluetooth PDA Sync twee vakjes. Het eerste vakje, "on", staat aangevinkt, het tweede vakje, met een sleutelsymbool, niet. Als ik het aanvink dan laat de computer zien dat als seriële poort het modem is gekozen. Ik zet het dan op RS-232, maar de sync wil nog steeds niet lukken.

Als ik preferences afsluit en weer opstart, staat de sleutel weer uitgevinkt en de seriële poort weer op modem. Nieuwe settings worden niet bewaard, en blijkbaar ook niet geaccepteerd.
[/quote:8707edcd57]

Het 1e vakje “on” is ok.
Het 2e vakje staat hier standaard ook uit.

Dat je nu niet “RS-232” kan kiezen en/of dat hij deze instelling niet blijft onthouden is mij helaas ook een raadsel.

Even zomaar een hersenspinsel:
1)De mac zet hem dus standaard op modem (terug) … deze instelling neemt hij over van de hotsync manager die op de achtergrond standby wordt gezet bij opstarten. Deze staat misschien per ongeluk op modem ipv “as fast as possbile” bij de 3 bluetooth aankruisopties. (de middelste moet de “as fast as possible” aangeven)
2)In hotsync manager de conduits settings van Apple enablen.
3)Je hebt voorheen een paar hotsync’s uitgevoerd met modem als type, en deze instellingen staan ‘ergens’ opgeslagen. Misschien een playlist verwijderen?

Waarschijnlijk staat het allemaal wel zo, maar voor de ‘waarempel factor’ toch maar even vermeld.

Misschien werkt de oplossing van 4iam wel!

mvg
Johan

Ik heb onlangs ook een treo 650 aangeschaft en ontdek nu dat ie niet wil synchroniseren. Als ik op <voeg appataar toe> klik verschijnt een venster met daar de naam van mijn toestel en de mededeling: Isync kan niet verbinden met dit apparaat. Overigens is de revisie B versie (voor tiger?) niet te downloaden sinds 11 augustus 2005 ! Iemand een oplossing (ti-book met tiger 10.4.1.)