Bluetooth GSM als "headset" gebruiken?

Een theoretische vraag:

Is het mogelijk om een Bluetooth gsm te laten werken als een headset?

De bedoeling is eigenlijk om een GSM samen met de Mac te laten werken om te Skypen. Je draait dan een nummer op je mac via Skype, en je gebruikt dan in plaats van een bluetooth headset om te praten, je bluetooth GSM.

Dus als je spreekt, is het de bedoeling dat de microfoon van de gsm het dan doorstuurt naar de mac, en dat het antwoord dan gewoon via de luidspreker van de gsm de horen is.

Kan dit, of is dit fantasie? :slight_smile:

Alvast bedankt voor de info!

interessante vraag dat wil ik ook wel weten

dat is wel mogelijk. Skype heeft al insteling ingebouwd waarmee bluetooth telefoons verbinden met de computer. De telefoon "belt" dan via bluetooth naar skype en daarbij hoef je geen belkosten te betalen van je mobieltje.

Ik liep met precies dezelfde gedachte.

[quote:2680731d5f=“H@roldBeer”]dat is wel mogelijk.
Skype heeft al insteling ingebouwd waarmee bluetooth telefoons verbinden met de computer.
De telefoon “belt” dan via bluetooth naar skype en daarbij hoef je geen belkosten te betalen van je mobieltje.[/quote:2680731d5f]

Waar zitten die instellingen dan? Ik kan ze niet vinden. Of heb je een url waar dat uitgelegd wordt op de skype site?

Dit idee is niet nieuw maar de fabrikanten doen er toch niets mee. Ik zoek al een jaar, maar je ziet steeds het volgende: Een telefoon gaat er vanuit dat er een bluetooth headset beschikbaar als alternatief voor de telefoon zelf = voice gateway

Wat je wil is:
Een telefoon bied aan om bluetooth headset te zijn voor een ander = headset.

Beroerd maar waar.

De eerste die een headset profiel ziet in een mobiel, graag een seintje!

[quote:58d4624b36="M10"]De eerste die een headset profiel ziet in een mobiel, graag een seintje![/quote:58d4624b36] Seintje! :)

Ik heb in mijn Sony Ericsson T630 bij de telefoonservices “Headset” staan.

Maar als ik bij de Mac zelf kijk, dan staat bij de T630 niet “Headset”. Is dat hetgeen je bedoeld?

Nee, wellicht te zwak geformuleerd:

Wie in “SystemPreferences:Bluetooth:Devices” onder een mobiel-device bij “device services” het woord “headset” ziet staan ipv/naast “Voicegateway”.

Wat zo’n mobiel op z’n eigen scherm laat zien is me eerlijk gezegd worst, daar klopt zelden iets van.

En, wat staat er???

Ik heb ondertussen een beetje rondgezocht via google, maar blijkbaar lukt het nog niet. Iedereen zou het wel een coole feature vinden, maar nog blijkbaar is het nog steeds een "No go"...

Tja, dan ga ik gewoon een iets goedkopere headset kopen voor Skype, en dan over een paar jaar een bluetooth gsm… Het spaart me alleszins nu wel een beetje geld :wink:

Toch bedankt voor de reacties!

Mijn 'Bluetooth Hardware' ondersteunt geen headsets zegt ie...

Is een Sitecom adapter.
Deze wordt ook verkocht in combinatie met een BT headset :?

Over het ondersteunen van headset profiles: a firmware update is dan meestal nodig. Deze maakt een algemene adapter van dat moment imcompatible met windows. Er zijn ergere dingen ;-)

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/bluetoothfirmwareupdater12.html

Anyway ik weet niet of dit ook zo is voor sitecom voor d-link zeker wel.

Ik twijfel wel omdat de apple link hierboven hier niets over zegt.

[quote:037b461b90="M10"]En, wat staat er????[/quote:037b461b90] Op de Mac alleen maar Voicegateway. Headset kom ik niet tegen.

Ik snap niet waarom je je telefoon als headset zou willen gebruiken. Veel logischer zou ik het vinden als je je computer als "headset" kunt gebruiken voor je GSM.

Net zoals bij skype dus dat je gezellig tegen je beeldscherm aan kunt praten enb dus niet je telefoon de hele tijd hoeft vast te houden…
Ik heb een iMac, dus daar zit mic en speakers bijgeleverd…

[quote:1c10e76e72="Goes"]Ik snap niet waarom je je telefoon als headset zou willen gebruiken. Veel logischer zou ik het vinden als je je computer als "headset" kunt gebruiken voor je GSM.[/quote:1c10e76e72]

Ik zit liever met mijn GSM op de bank dan met mijn G5…

Het nut zie ik er ook wel van in.... gewoon ergens je Mac aan hebben staan en zelf lekker onderuitgezakt hangen op de bank met je mobieltje. Het is natuurlijk wel verraderlijk dat blue tooth maar een heel klein bereik heeft....

[quote:e0b9a5effc="M10"]Over het ondersteunen van headset profiles: a firmware update is dan meestal nodig. Deze maakt een algemene adapter van dat moment imcompatible met windows. Er zijn ergere dingen ;-)

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/bluetoothfirmwareupdater12.html

Anyway ik weet niet of dit ook zo is voor sitecom voor d-link zeker wel.

Ik twijfel wel omdat de apple link hierboven hier niets over zegt.[/quote:e0b9a5effc]

Ja die update heb ik al een keer of 3 ‘Successfull’ gedraaid :?

Maar om dus even terug te komen op de iMac als headset, ik vind het een stuk makkelijker typen als ik geen telefoon aan het vasthouden ben.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om handsfree te bellen (bv door adresboek) met je mac als de headset?

Bij mij staat er HF Voice Gateway en HS Voice Gateway, kan ik daar iets mee?, en wat is eigenlijk het verschil daartussen. En op nog terug te komen op de vraag wat het nut, de mac mini heeft geen microfoon poort, en als je dan je telefoon als microfoon kan gebruiken via bt is dat toch wel handig.

[quote:6e7f4c2662="remcodb2"]Bij mij staat er HF Voice Gateway en HS Voice Gateway, kan ik daar iets mee?, en wat is eigenlijk het verschil daartussen. En op nog terug te komen op de vraag wat het nut, de mac mini heeft geen microfoon poort, en als je dan je telefoon als microfoon kan gebruiken via bt is dat toch wel handig.[/quote:6e7f4c2662] Staat voor HandsFree en HeadSet gateway en is allebij niet bruikbaar voor dit doel. Als er gateway staat dan is het de tegenhanger van de headset of het handsfree setje

In november en december 2005 bezocht ik het internetcafe in Sau Martinho do Porto (Portugal) Als je daar wilde telefoneren, werd je een gsmmetje in de handen gedrukt. Je drukte op hekje koos het nummer drukte op hoorntje groen en had via skype verbinding over de gehele wereld. Terwijl je mooi in de zon zat aan de andere kant van de straat. Ging via bluetooth en een windowscompuyer. Dit wil ik hier ook wel,(via mijn Mac) maar heb het nog niet gevonden.

[quote:6cdfada4d5="MacHarry"]In november en december 2005 bezocht ik het internetcafe in Sau Martinho do Porto (Portugal) Als je daar wilde telefoneren, werd je een gsmmetje in de handen gedrukt. Je drukte op hekje koos het nummer drukte op hoorntje groen en had via skype verbinding over de gehele wereld. Terwijl je mooi in de zon zat aan de andere kant van de straat. Ging via bluetooth en een windowscompuyer. Dit wil ik hier ook wel,(via mijn Mac) maar heb het nog niet gevonden.[/quote:6cdfada4d5]

Ik vermoed dat het geen GSM maar een DECT was die via de MC35 van siemens aan skype hing.
Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet want ik ben daar niet geweest.