Bluetooth hardware niet gevonden...?

Ik heb sinds kort een USB Bluetooth adapter van Sitecom aan mijn iMac G4 hangen, zodat mijn macje kan communiceren met mijn Nokia 3650.

Echter elke keer als de iMac uit is geweest kan hij de USB adapter niet meer vinden, pas als ik de adapter een keer uit de USB socket heb getrokken en weer terug ingeduwd herkent hij hem weer. Dit lijkt me een bug, hebben meer mensen deze problemen en wie weet er een oplossing?

Het OS wat ik draai is de laatste versie Panther 10.3.4. en de Bluetooth software is volgens Software Update versie 1.5.

Er is al eens eerder een dergelijk probleem geweest... Volgens mij konden niet alle adapters overweg met het uit- en aanspringen van de Mac, slechts enkele types melden zich automatisch weer aan als er weer netspanning was... andere types moesten inderdaad opnieuw in de USB poort gedaan worden.

Volgens mij waren het alleen de adapters van D-link die probleemloos werkten…

ik heb al meer dan 'n jaar een TRUST BT adapter (alleen voor de prijs) en die werkt tot nu toe probleemloos.

Mijn MyCom doet het ook probleemloos. Aan G4 en G5, aan toetsenbord, hub en rechtstreeks.

hallo,

ik heb eerst een Keyspan usb Bluetooth dongel gehad. Die werkte niet eens op mijn imac flatpanel.
Nu heb ik de D-link en die werkt perfect.
Koste 40,-

m v g joost

ps: weet iemand hoe je itunes automatisch kan laten opstarten indien ik in de buurt van mijn computer kom?

[quote:7e35bfe2b9="goofyboy1"]ps: weet iemand hoe je itunes automatisch kan laten opstarten indien ik in de buurt van mijn computer kom?[/quote:7e35bfe2b9] De combinatie van een Bluetooth GSM en [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18500]Salling Clicker[/url] doet wonderen. :lol:

[quote:a4d49746f1="macpro"] De combinatie van een Bluetooth GSM en [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18500]Salling Clicker[/url] doet wonderen. :lol:[/quote:a4d49746f1] Bedankt voor jullie reacties, wat betreft Salling Clicker (en Romeo trouwens ook), daar moet je eerst op de mac een verbinding leggen met je mobiele telefoon voordat je remote iTunes of een andere app kunt bedienen. Dit wordt natuurlijk gedaan omdat bij een bluetooth verbinding de batterij van je telefoon snel leeg raakt.

Verder is het geweldig om op je telefoon door je iTunes library te browsen. Salling Clicker vind ik de beste, die laat meer info zien (tijdsduur, verstreken tijd, Artiest, Nummer en de cover).