Bluetooth Hardware

Vooraf excuses als deze vraag ”these days” misschien wat dom is, maar wat is bluetooth hardware. Ik heb neit een Sony Ericsson mobile telefoon gekocht met de optie bluetooth om te syncen, downloaden etc. Ik hen een iMac flatscreen 15” 800 Mhz etc,etc, en als ik in hulpprogramma’s de bluetoothopties wil gebruiken krijg ik de melding -kan geen bluetooth hardware vinden. Dus nogmaals wat is dit en wat moet ik aanschaffen om hierover te beschikken?

Ik denk dat je Mac geen ingebouwde Bluetooth module heeft, en wat je dus kan overwegen is om een Bluetooth USB 'dongle' aan te schaffen. Deze 'dongle' sluit je aan op een USB poort, en dan kan je met andere Bluetooth apparaten synchen etc. Maar........wacht even op wat andere reacties wat betreft deze mogelijkheid op jouw computer, aangezien ik niet helemaal zeker weet of het kan. De indicatie die je computer geeft, doet dit echter wel vermoeden. Succes!

Denk dat NMA gelijk heeft. Over het syncen: Gewoon met iSync werk perfect en hulp programma's als Romeo en Saling Clicker zijn best de moeite waard om te proberen.

Een BT dongle kost ongeveer 30E dus dat is wel de moeite waard!

Ja inderdaad, het werkt ook zo met mijn Ibook: ik heb een Bluetooth muis, toetsenbord en telefoon. Om deze te laten praten met mijn ibook, heb ik een D-Link bluetooth dongle in de USB poort. Dan pas heeft je mac alle hardware om te kunnen communiceren. Let wel op: niet alle usb bluetooth dongles werken. Ik zou die nemen die apple aanraadt, die heb ik ook en daarvan weten we dat hij moet werken. Succes.

Volgens mij is het afhankelijk van het system wat je draait. Ik heb net bij m'n nieuwe Powerbookje een Macally BT muisje gekocht en in de handleiding staat dat die alleen vanaf MacOS 10.2.8 gebruikt kan worden. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een iMac 800 met een BleuTooth dongel. Je hebt ze al voor rond de 3 tientjes ( die dongels).

Geweldig, ik ben ineens veel wijzer. Ik denk inderdaad dat ik de bluetooth-dongle van Apple aanschaf. Dank!

[quote:1e86d86315="SoSuMe"]als ik in hulpprogramma’s de bluetoothopties wil gebruiken krijg ik de melding -kan geen bluetooth hardware vinden.[/quote:1e86d86315]

Ik zou eerst even je mac opnieuw opstarten hoor. Ik heb de bovenstaande melding ook wel eens gehad en ik had wel degelijk bluetooth hardware!
Opnieuw opgestart en het werkte gewoon!

Succes,
Ben

[quote:4f73b854d3="bennie"]Ik zou eerst even je mac opnieuw opstarten hoor. Ik heb de bovenstaande melding ook wel eens gehad en ik had wel degelijk bluetooth hardware! Opnieuw opgestart en het werkte gewoon!

Succes,
Ben[/quote:4f73b854d3]
De iMac 15" 800 MHz heeft geen ingebouwde Bluetooth, dus herstarten zal in dit geval niet helpen.

[quote:4f73b854d3=“SoSuMe”]Geweldig, ik ben ineens veel wijzer. Ik denk inderdaad dat ik de bluetooth-dongle van Apple aanschaf. Dank![/quote:4f73b854d3]
De D-Link DBT-120 die Apple op de site aanbied is wat mij betreft de enige juiste keuze, dus die moet je inderdaad aanschaffen. Dan weet je zeker dat je een Bluetooth dongle hebt die volledig door Apple wordt ondersteund.

Lees bijvoorbeeld dit topic maar eens: Bluetooth mouse en slaapstand

Deze van Sitecom werkt 100% zeker weten ook op de Mac, gebruik hem zelf en mijn broertje heeft hem ook. Die van Apple (D-Link) is volgens mij een stuk prijziger...

Even langs de Dynabyte zou ik zeggen:
http://www.dynabyte.nl/shop_artikel.asp?Nr=15765&RegelNr=318407&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=

[quote:00a1a979e7="Pink Grapefruit"]Deze van Sitecom werkt 100% zeker weten ook op de Mac, gebruik hem zelf en mijn broertje heeft hem ook. Die van Apple (D-Link) is volgens mij een stuk prijziger...

Even langs de Dynabyte zou ik zeggen:[/quote:00a1a979e7]
Klopt, maar alleen de D-Link adapter ondersteund het uit de slaapstand halen van een Mac als je een Bluetooth toetsenbord en/of muis van Apple gaat gebruiken!

Ik zou hem alleen gebruiken voor een bluetooth mobile telefoon. Is die van Dynabyte nog steeds goed? Of toch maar één van Apple

[quote:bee2b752c3="SoSuMe"]Ik zou hem alleen gebruiken voor een bluetooth mobile telefoon. Is die van Dynabyte nog steeds goed? Of toch maar één van Apple[/quote:bee2b752c3] Dan is elke dongle goed, maar op een dag wil je meer. En ga je toch voor de Bluetooth muis. En kun je alsnog een andere dongle kopen omdat je dan toch via die muis de Mac uit de sluimerstand wilt halen.