Bluetooth headset bediening VLC

Beste OMT’ers

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Lenco BTA-101: een bluetoothadapter voor iPod-dockingstations. Als ik die aansluit op mijn dockingstation, kan ik dus via bluetooth muziek daarnaartoe streamen vanaf een smartphone of ook via mijn MacBook Air. Die apparaten zien de adapter dan als een bluetooth headset. Alles werkt perfect, en ik kan met de afstandsbediening van mijn dockingstation nu ook iTunes starten, pauzeren, naar een volgend nummer gaan enzovoort. Die functies werken ook in Dvd-speler (als ik een externe UBS-dvd-speler aansluit en een dvd afspeel). Dat is handig aangezien de MacBook Air zelf geen infraroodsensor heeft voor de Apple Remote.

De knoppen play/pauze/vooruit/achteruit werken via bluetooth echter blijkbaar alleen maar in iTunes en Dvd-speler. Als ik een film bekijk via VLC, reageert die niet als ik die via de knoppen van de ‘headset’ wil bedienen. VLC reageert daarentegen wél op de knoppen play/pauze/vooruit/achteruit op het toetsenbord van de Macbook Air.

Is er een mogelijkheid om VLC te bedienen via de knoppen van een aangesloten bluetooth headset?

Alvast bedankt om mee te denken!

Bart